Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaaen, Finn Daniel
dc.date.accessioned2020-05-13T08:44:28Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:02:05Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:58:46Z
dc.date.available2020-05-13T08:44:28Z
dc.date.available2020-08-26T06:02:05Z
dc.date.available2021-04-29T08:58:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3088
dc.description.abstractI de fleste europeiske land er det igangsatt mer og mindre systematiske forsøks- og utviklingsprosjekt for nyutdannete lærere, med tanke på å lette deres overgang fra utdanning til profesjonell yrkesutøvelse. I Norge har det over flere år vært en omfattende forsøksvirksomhet i regi av Utdanningsdirektoratet, knyttet til kollegial veiledning av erfarne overfor nyutdannete lærere. Resultatene fra denne forsøksvirksomheten er i ferd med å bli evaluert. Det er ikke overraskende et mangfoldig bilde som trer fram av forsøksvirksomheten, og til dels et forvirrende bilde av hva som bevirker profesjonsutvikling i skolen. Hvilke holdepunkter har man så for å sortere og gruppere dataene?en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseries;nr. 13
dc.subjectLærerutdanningenen
dc.titleForskning om profesjonsutvikling i skolen - med kollegial veiledning i fokus: ”Som man roper i skogen, får man svar”en
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.author.linkhttps://www.oslomet.no/om/ansatt/finndr/en
fagarkivet.source.pagenumber23en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel