Mestring av læreryrket - hva, hvordan og for hvilke hensikter? : En analytisk tilnærming
dc.contributor.author | Raaen, Finn Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-05-12T10:13:00Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:01:57Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T08:59:13Z | |
dc.date.available | 2020-05-12T10:13:00Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:01:57Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T08:59:13Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3072 | |
dc.description.abstract | Begrepet å mestre er avledet av ordet mester. Mester har etymologisk en dobbel betydning, både en tradisjonell og en moderne. I tradisjonell religiøs forstand innebærer det å være en herre og mester som rettleder sine disipler. Begrepet er i denne betydningen tatt opp i skolen i begrepet læremester, det vil si en lærer som gjennom undervisningen fører sine elever inn i tekstens rette forståelse. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.subject | Læreryrket | en |
dc.title | Mestring av læreryrket - hva, hvordan og for hvilke hensikter? : En analytisk tilnærming | en |
dc.type | Working paper | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 41 | en |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
SPS - Documents [419]