Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRaaen, Finn Daniel
dc.date.accessioned2020-05-12T10:13:00Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:01:57Z
dc.date.accessioned2021-04-29T08:59:13Z
dc.date.available2020-05-12T10:13:00Z
dc.date.available2020-08-26T06:01:57Z
dc.date.available2021-04-29T08:59:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3072
dc.description.abstractBegrepet å mestre er avledet av ordet mester. Mester har etymologisk en dobbel betydning, både en tradisjonell og en moderne. I tradisjonell religiøs forstand innebærer det å være en herre og mester som rettleder sine disipler. Begrepet er i denne betydningen tatt opp i skolen i begrepet læremester, det vil si en lærer som gjennom undervisningen fører sine elever inn i tekstens rette forståelse.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.subjectLæreryrketen
dc.titleMestring av læreryrket - hva, hvordan og for hvilke hensikter? : En analytisk tilnærmingen
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.source.pagenumber41en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel