Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.date.accessioned2020-05-12T09:47:19Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:11:51Z
dc.date.accessioned2021-04-29T09:14:47Z
dc.date.available2020-05-12T09:47:19Z
dc.date.available2020-08-26T06:11:51Z
dc.date.available2021-04-29T09:14:47Z
dc.date.issued2007-06
dc.identifier.isbn978-82-579-4575-6
dc.identifier.issn0807-1039
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3069
dc.description.abstractDet er ikke uvanlig å operere med et skille mellom utdanning og yrkesfelt, der kvalifisering assosieres med utdanning. Skillet er problematisk, dels fordi utdanningen er ramme for kvalifisering både i yrkesfelt og ved høgskole, og dels fordi det mer generelt under kommuniserer yrkesfeltet som kvalifiseringsarena. I flere år har Norsk Sykepleierforbund vist stor interesse for å frambringe ny empirisk kunnskap om kvalifisering til sykepleie. I tidligere rapporter har fokus vært rettet mot kvalifisering i utdanning – nærmere bestemt studier av rekruttering, motivasjon studiestrategier og studentenes erfaringer med sykepleierutdanningen. Denne rapporten studerer kvalifisering i yrkeslivet – nærmere bestemt nyutdannede sykepleieres læringsstrategier og opplæring i arbeidslivet. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Norsk Sykepleierforbund.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseriesHiO-rapport;Nr. 12
dc.subjectSykepleierutdanningeren
dc.titleKvalifisering av nyutdannede sykepleiere - en undersøkelse av læringsstrategier og opplæring i arbeidsliveten
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber55en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel