dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.date.accessioned | 2020-05-12T09:47:19Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:11:51Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:47Z | |
dc.date.available | 2020-05-12T09:47:19Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:11:51Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:47Z | |
dc.date.issued | 2007-06 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-579-4575-6 | |
dc.identifier.issn | 0807-1039 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3069 | |
dc.description.abstract | Det er ikke uvanlig å operere med et skille mellom utdanning og yrkesfelt, der kvalifisering
assosieres med utdanning. Skillet er problematisk, dels fordi utdanningen er ramme for
kvalifisering både i yrkesfelt og ved høgskole, og dels fordi det mer generelt under kommuniserer yrkesfeltet som kvalifiseringsarena. I flere år har Norsk Sykepleierforbund vist stor interesse for å frambringe ny empirisk kunnskap om kvalifisering til sykepleie. I tidligere rapporter har fokus vært rettet mot kvalifisering i utdanning – nærmere bestemt studier av rekruttering, motivasjon studiestrategier og studentenes erfaringer med sykepleierutdanningen. Denne rapporten studerer kvalifisering i yrkeslivet – nærmere bestemt nyutdannede sykepleieres læringsstrategier og opplæring i arbeidslivet.
Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Norsk Sykepleierforbund. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | HiO-rapport;Nr. 12 | |
dc.subject | Sykepleierutdanninger | en |
dc.title | Kvalifisering av nyutdannede sykepleiere - en undersøkelse av læringsstrategier og opplæring i arbeidslivet | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 55 | en |