dc.contributor.author | With, Mari Lande | |
dc.date.accessioned | 2020-05-11T11:01:00Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:11:04Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:51Z | |
dc.date.available | 2020-05-11T11:01:00Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:11:04Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:51Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-579-4667-8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3052 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten omhandler tidligere studenter ved deltidsutdanningen i sykepleie ved Høgskolen i Oslo (HiO). Hensikten med rapporten er å øke kunnskapen om sykepleiere som rekrutteres til og er utdannet ved dette studiet. Deltidsutdanningen i sykepleie ved HiO har samme opptakskrav som heltidsutdanningen og tas over 4 år med 75 prosent årlig progresjon sammenliknet med heltidsutdanningen. Et kjennetegn ved utdanningen er eksperimentering med pedagogiske verktøy. Siden 1999 har mappevurdering blitt benyttet som formelt vurderingsgrunnlag. Å undersøke deltidsstudentenes læringsutbytte er særlig relevant i lys av at utdanningen har hatt som mandat å prøve ut pedagogiske modeller som senere kunne være aktuelt å innføre også i heltidsutdanningen. Rapporten har en komparativ tilnærming basert på spørreskjema, der sykepleierne fra deltidsstudiet sammenliknes med sykepleiere fra heltidsutdanningen ved samme lærested. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.relation.ispartofseries | HiO-rapport;nr. 5 | |
dc.subject | Sykepleierutdanninger | en |
dc.title | Deltidsutdanningen i sykepleie - Rekruttering, tilfredshet, kompetanse og møte med arbeidslivet | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 90 | en |