Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGranlund, Lise
dc.contributor.authorMausethagen, Sølvi
dc.contributor.authorMunthe, Elaine
dc.date.accessioned2020-05-11T08:07:27Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:12:02Z
dc.date.accessioned2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.available2020-05-11T08:07:27Z
dc.date.available2020-08-26T06:12:02Z
dc.date.available2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-82-579-4748-4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3046
dc.description.abstractDenne rapporten undersøker forestillinger om lærerprofesjonalitet, og på hvilken måte disse varierer mellom politiske myndigheter, Utdanningsforbundet, lærere og lærerutdannere. I rapporten undersøkes også på hvilken måte og i hvilken grad det skjer en forskyvning forståelsen av lærerprofesjonalitet over tid. Dokumentene som analyseres er valgt ut for å dekke både policy- og profesjonsnivået. De tre stortingsmeldingene som blir analysert kom i 1996, 2002 og 2008, forut for nye reformer i norsk lærerutdanning. I tillegg er et utvalg dokumenter fra Utdanningsforbundet studert. Til slutt har forestillinger om lærerprofesjonalitet blitt analysert på basis av to elektroniske spørreundersøkelser, som refereres til som LærerUtdannerdata (LU-data).en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.relation.ispartofseriesHiO rapport 2011;nr. 2
dc.subjectLæreryrketen
dc.titleLærerprofesjonalitet i spenningsfeltet mellom policy og profesjonen
dc.typeResearch reporten
fagarkivet.source.pagenumber61en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel