Show simple item record

dc.contributor.authorHatlevik, Ida Katrine Riksaasen
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorNesje, Kjersti
dc.contributor.authorVindegg, Jorunn
dc.date.accessioned2020-05-11T08:02:45Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:12:01Z
dc.date.accessioned2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.available2020-05-11T08:02:45Z
dc.date.available2020-08-26T06:12:01Z
dc.date.available2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.issued2011-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3045
dc.description.abstractDenne rapporten fokuserer på praksisopplæring og undervisning med utgangspunkt i en spørreskjemaundersøkelse blant lærere ved universitet og høgskoler ved sykepleierutdanningen, allmennlærerutdanningen, førskolelærerutdanningen, sosialarbeiderutdanningen (sosionom og barnevernpedagog) og fysioterapeututdanningen. Rapporten redegjør for hvordan undervisningspersonalet vurderer betydningen av praksis i studiet, forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med praksisoppholdene. I tillegg belyses deres vektlegging av ulike aspekter ved profesjonskunnskap og vurdering av utdanningens vekt på teoretisk kunnskap, FoU-basert undervisning, sosialt miljø, studentenes forhold til undervisning og lærestoff, studentenes forutsetninger, studiets arbeidsbelastning, studentenes læringsutbytte og overgang fra utdanning til profesjonsutøvelse.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.subjectPraksisopplæringeren
dc.titlePraksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutddanningeren
dc.typeResearch report
fagarkivet.source.pagenumber81en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record