Show simple item record

dc.contributor.authorHatlevik, Ida Katrine Riksaasen
dc.contributor.authorCaspersen, Joakim
dc.contributor.authorNesje, Kjersti
dc.contributor.authorVindegg, Jorunn
dc.date.accessioned2020-05-11T08:02:45Z
dc.date.accessioned2020-08-26T06:12:01Z
dc.date.accessioned2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.available2020-05-11T08:02:45Z
dc.date.available2020-08-26T06:12:01Z
dc.date.available2021-04-29T09:14:50Z
dc.date.issued2011-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/3045
dc.description.abstractDenne rapporten fokuserer på praksisopplæring og undervisning med utgangspunkt i en spørreskjemaundersøkelse blant lærere ved universitet og høgskoler ved sykepleierutdanningen, allmennlærerutdanningen, førskolelærerutdanningen, sosialarbeiderutdanningen (sosionom og barnevernpedagog) og fysioterapeututdanningen. Rapporten redegjør for hvordan undervisningspersonalet vurderer betydningen av praksis i studiet, forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med praksisoppholdene. I tillegg belyses deres vektlegging av ulike aspekter ved profesjonskunnskap og vurdering av utdanningens vekt på teoretisk kunnskap, FoU-basert undervisning, sosialt miljø, studentenes forhold til undervisning og lærestoff, studentenes forutsetninger, studiets arbeidsbelastning, studentenes læringsutbytte og overgang fra utdanning til profesjonsutøvelse.en
dc.language.isonben
dc.publisherHøgskolen i Osloen
dc.subjectPraksisopplæringeren
dc.titlePraksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutddanningeren
fagarkivet.source.pagenumber81en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record