Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutddanninger
dc.contributor.author | Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen | |
dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Nesje, Kjersti | |
dc.contributor.author | Vindegg, Jorunn | |
dc.date.accessioned | 2020-05-11T08:02:45Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:12:01Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-05-11T08:02:45Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:12:01Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:50Z | |
dc.date.issued | 2011-04 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3045 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten fokuserer på praksisopplæring og undervisning med utgangspunkt i en spørreskjemaundersøkelse blant lærere ved universitet og høgskoler ved sykepleierutdanningen, allmennlærerutdanningen, førskolelærerutdanningen, sosialarbeiderutdanningen (sosionom og barnevernpedagog) og fysioterapeututdanningen. Rapporten redegjør for hvordan undervisningspersonalet vurderer betydningen av praksis i studiet, forberedelse, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med praksisoppholdene. I tillegg belyses deres vektlegging av ulike aspekter ved profesjonskunnskap og vurdering av utdanningens vekt på teoretisk kunnskap, FoU-basert undervisning, sosialt miljø, studentenes forhold til undervisning og lærestoff, studentenes forutsetninger, studiets arbeidsbelastning, studentenes læringsutbytte og overgang fra utdanning til profesjonsutøvelse. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Høgskolen i Oslo | en |
dc.subject | Praksisopplæringer | en |
dc.title | Praksis og teori. En undersøkelse blant undervisningspersonalet ved fem profesjonsutddanninger | en |
dc.type | Research report | |
fagarkivet.source.pagenumber | 81 | en |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
SPS - Documents [417]