Om lærerrollen. Et kunnskapsgrunnlag
dc.contributor.author | Ekspertgruppa om lærerrollen | |
dc.date.accessioned | 2020-05-05T13:15:43Z | |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T06:11:56Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T09:14:48Z | |
dc.date.available | 2020-05-05T13:15:43Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T06:11:56Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T09:14:48Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-450-2100-4 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/3010 | |
dc.description.abstract | I juli 2015 satte kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen ned en ekspergruppe for å se på lærerrollen. Ekspertgruppa har sett på lærerrollens utvikling og hva som kjennetegner den i dag. Til grunn for arbeidet ligger analyser av eksisterende forskning, av forskjellige typer datasett og av utredninger og politiske styringsdokumenter. Gruppa har også gjennomført en egen studie av lærerrollen der lærere og skoleledere er intervjuet om rollen. Arbeidet munner ut i flere anbefalinger som kan bidra til utvikling av lærerrollen og til en profesjonalisering av lærere i framtiden. | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | Fagbokforlaget | en |
dc.subject | Lærerrollen | en |
dc.title | Om lærerrollen. Et kunnskapsgrunnlag | en |
dc.type | Research report | en |
fagarkivet.source.pagenumber | 250 | en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
SPS - Documents [419]