dc.contributor.author | Jøran Toresen | |
dc.date.accessioned | 2019-08-15T07:42:00Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T13:54:37Z | |
dc.date.available | 2019-08-15T07:42:00Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T13:54:37Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.isbn | 82-7071-334-1 | |
dc.identifier.issn | 0801-1702 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/2538 | |
dc.description.abstract | Last ned gratis Generelt var det små lekkasjer fra øremerkede tilskudd til pleie og omsorg i 1997, men i de aller rikeste kommunene var det forholdsvis betydelig lekkasje. Etter innføring av aktivitetskravet i 1998, er lekkasjene eliminert. Øremerkede tilskudd til pleie og omsorg medfører ikke at ressurser tappes fra andre sektorer. Derimot tapper øremerkede tilskudd til ulike opplæringsformål ressurser fra pleie- og omsorgssektoren. Skjønnstilskuddet i forbindelse med handlingsplan for eldreomsorgen bidrar ikke til økt likhet mellom kommunene. | no_NB |
dc.publisher | Oslo: Norsk institutt for by- og regionforskning | |
dc.relation.ispartofseries | NIBR-notat 2001:113 | |
dc.subject | NIBR, PublikasjonerNIBR, Notat_NIBR | |
dc.title | Øremerkede tilskudd til pleie og omsorg | no_NB |
dc.type | Notat | |