dc.contributor.author | Kversøy, Kjartan Skogly | en_US |
dc.contributor.author | Hartviksen, Marit Anne | en_US |
dc.contributor.author | Stålhane, Jan | en_US |
dc.date.accessioned | 2010-11-24T15:43:11Z | en_US |
dc.date.accessioned | 2011-12-19T10:52:02Z | |
dc.date.accessioned | 2020-09-02T08:25:19Z | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T10:08:15Z | |
dc.date.available | 2010-11-24T15:43:11Z | en_US |
dc.date.available | 2011-12-19T10:52:02Z | |
dc.date.available | 2020-09-02T08:25:19Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T10:08:15Z | |
dc.date.issued | 2010-11-24T15:43:11Z | en_US |
dc.identifier.uri | http://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_15158 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12199/172 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen handler om et aksjonsforskningsprosjekt som pågikk i perioden 2006 til 2009. Prosjektet var et samarbeid mellom lærerne fra tre videregående skoler i Øvre Romerike og lærere fra Høgskolen i Akershus. Vi tre som skriver denne artikkelen er alle ansatte ved høgskolen ved avdeling for yrkesfaglærerutdanning, og har i dette prosjektet fungert som tilretteleggere, lærerutdannere og forskere. Lærerne fra de videregående skolene arbeider alle ved ulike yrkesfaglige studieretninger. I dette prosjektet har vi valgt en aksjonsforskningsstrategi der vi har ønsket at lærernes erfaringer skulle danne utgangspunktet for videreutvikling av egne lokale utdanningstilbud. Vi har ønsket å ivareta en sterkest mulig grad av demokrati, samtidig som vi har måttet forholde oss til visse rammer i tillegg til de som allerede eksisterer i lærernes hverdag. I noen sammenhenger har disse rammene vært med å synliggjøre handlingsrom og bidratt til mestring, mens i andre sammenhenger har de virket hemmende på deltagernes handlefrihet. | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Akershus | en_US |
dc.subject | Aksjonsforskning | en_US |
dc.subject | Videregående skole | en_US |
dc.subject | Yrkesfag | en_US |
dc.title | Medvirkning som didaktisk strategi: fortellinger fra et aksjonsforskningsprosjekt på Øvre Romerike 2006-2009 | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |