Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKversøy, Kjartan Skoglyen_US
dc.contributor.authorHartviksen, Marit Anneen_US
dc.contributor.authorStålhane, Janen_US
dc.date.accessioned2010-11-24T15:43:11Zen_US
dc.date.accessioned2011-12-19T10:52:02Z
dc.date.accessioned2020-09-02T08:25:19Z
dc.date.accessioned2021-04-29T10:08:15Z
dc.date.available2010-11-24T15:43:11Zen_US
dc.date.available2011-12-19T10:52:02Z
dc.date.available2020-09-02T08:25:19Z
dc.date.available2021-04-29T10:08:15Z
dc.date.issued2010-11-24T15:43:11Zen_US
dc.identifier.urihttp://idtjeneste.nb.no/URN:NBN:no-bibsys_brage_15158en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/172
dc.description.abstractDenne artikkelen handler om et aksjonsforskningsprosjekt som pågikk i perioden 2006 til 2009. Prosjektet var et samarbeid mellom lærerne fra tre videregående skoler i Øvre Romerike og lærere fra Høgskolen i Akershus. Vi tre som skriver denne artikkelen er alle ansatte ved høgskolen ved avdeling for yrkesfaglærerutdanning, og har i dette prosjektet fungert som tilretteleggere, lærerutdannere og forskere. Lærerne fra de videregående skolene arbeider alle ved ulike yrkesfaglige studieretninger. I dette prosjektet har vi valgt en aksjonsforskningsstrategi der vi har ønsket at lærernes erfaringer skulle danne utgangspunktet for videreutvikling av egne lokale utdanningstilbud. Vi har ønsket å ivareta en sterkest mulig grad av demokrati, samtidig som vi har måttet forholde oss til visse rammer i tillegg til de som allerede eksisterer i lærernes hverdag. I noen sammenhenger har disse rammene vært med å synliggjøre handlingsrom og bidratt til mestring, mens i andre sammenhenger har de virket hemmende på deltagernes handlefrihet.
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Akershusen_US
dc.subjectAksjonsforskningen_US
dc.subjectVideregående skoleen_US
dc.subjectYrkesfagen_US
dc.titleMedvirkning som didaktisk strategi: fortellinger fra et aksjonsforskningsprosjekt på Øvre Romerike 2006-2009en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel