Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLavik, Randi
dc.contributor.authorBorgeraas, Elling Martin
dc.date.accessioned2018-12-14T14:15:14Z
dc.date.accessioned2021-04-29T12:55:05Z
dc.date.available2018-12-14T14:15:14Z
dc.date.available2021-04-29T12:55:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1262
dc.description.abstractBlir vi stadig sultnere på sunn og økologisk mat, og dropper vi butikken til fordel for nettbutikk og matkasser? Mange av oss lever i overflod og kaster mat for tusenvis av kroner, men som kontrast finnes det familier i Norge som må ta vare på og utnytte hver smule. Finnes virkelig matfattigdom i velferds-Norge? Stadig flere digitale tjenester inntar matvaremarkedet. Hvordan tar forbrukerne imot nykommerne, og hvor populære er de nye app’ene og betalingsløsningene? SIFO samler årlig inn store mengder data om ulike sider ved forbruket og forbrukernes situasjon i markedet. Målsettingen er å framskaffe kunnskap om forbrukerne og hvordan forbrukermarkedene fungerer sett fra forbrukernes interesser. En del av datamaterialet er knyttet til områder der SIFO ønsker å følge utviklingen over tid. Innhold: Er vi blitt mer miljøbevisste når vi handler? Maten vi kaster Matfattigdom i velferds-Norge? «Appifisering» av matvaremarkedet Ønsker norske forbrukere én mobilbetalingstjeneste? Hvor sultne er forbrukerne på nettmat?en
dc.language.isonben
dc.publisherForbruksforskningsinstituttet SIFOen
dc.relation.ispartofseriesProsjektnotat;8, 2017
dc.subjectForbrukstrenderen
dc.titleForbrukstrender september 2017en
dc.typeWorking paperen
fagarkivet.author.emailfake-sifo@epost.noen
fagarkivet.author.linkBorgeraas, Elling Martin; https://www.oslomet.no/om/ansatt/elling/en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel