Aldersblanding i matematikkundervisinga. Samanhengen mellom læraren sitt syn på aldersblanding og nyttiggjeringa av fellesskapen
Abstract
Sjølv om effekten av læring gjennom sosial interaksjon og praktisk læring i elevfellesskapen
er godt dokumentert i forskingslitteraturen, er det mindre kjent korleis lærarar i aldersblanda
elevgrupper gjer seg nytte av denne fellesskapen. Det er heller ikkje kjent korleis læraren sitt
syn på aldersblanding påverkar. Denne studien undersøker samanhengen mellom læraren sitt
syn på aldersblanding og deira nyttiggjering av fellesskapen i matematikkundervisinga.
Årsaka til at eg har valt matematikk er at dette er eit fag der dei aldersblanda gruppene ofte
vert delt til aldershomogene, og det kan dermed tenkast at det er vanskelegare å tilpasse
opplæringa i matematikk til ei aldersblanda grupper enn i andre fag.
Eg har nytta ei semistrukturert spørjeundersøkinga som vart sendt ut til matematikklærarar
ved ulike skular som driv med aldersblanding. Totalt fekk eg inn svar frå 47 respondentar, og
av desse nytta eg fem av svara til denne oppgåva. Utvalet er basert på lærarane sitt syn på
aldersblanding, og eg har inkludert dei respondentane som hadde det mest udelte positive og
negative synet på aldersblanding. Om desse lærarane har eg nytta omgrepa ressursorientert og
problemorientert. Deretter såg eg nærmare på korleis desse lærarane nytta fellesskapen i
matematikkundervisinga.
Resultata synte at det var ein samanheng mellom lærarane sitt syn på aldersblanding og deira
nyttiggjering av fellesskapen. Dei problemorienterte lærarane dreiv ei meir individualisert
matematikkopplæring, medan dei ressursorienterte lærarar la til rette for meir samhandling
mellom elevane slik at dei ogso fungerte som ressursar for kvarandre.
Det ser ut til å vere ein tydeleg samanheng mellom læraren sitt syn på aldersblanding og
måten han eller ho nyttiggjer seg av den aldersblanda elevfellesskapen i
matematikkundervisinga. Funna blir diskutert opp mot kvarandre og i lys av teoretisk
rammeverk og empirisk litteratur. Forslag til vidare forsking vil også bli presentert.
Description
Grunnskolelærer 5.-10.-trinn