Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorOttosen, Rune
dc.contributor.authorAmdahl, Nikolai
dc.date.accessioned2017-07-12T12:30:13Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:34:08Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:06:04Z
dc.date.available2017-07-12T12:30:13Z
dc.date.available2020-08-25T20:34:08Z
dc.date.available2021-04-29T11:06:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1059
dc.descriptionBachelor i Journalistikk
dc.description.abstractHvordan påvirker pressens dekning av et selskap aksjekursen. Finnes det svingninger som gjenspeiler negative og positive oppslag om spillselskapet Funcom? Hvilke fallgruver må journalister være oppmerksomme på for å unngå å la seg misbruke i innsidehandel og markedsmanipulasjon. En case-studie av Funcom dekningen i DN og E24 i 2017 gjort ved hjelp av kvantitativ innholdsanalyse for å undersøke hvor stort påvirkningspotensialet er og kan være. Tekniske analyser og finansteori satt i sammenheng med hvilke hendelser som ble og ikke ble omtalt og hvilke utsalg de fikk på aksjeverdien.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHiOA
dc.subjectAksjer
dc.subjectFUNCOM
dc.subjectMarkedsmanipulasjon
dc.subjectInnsidehandel
dc.subjectKursutslag
dc.titlePressens påvirkningspotensiale på aksjekurser - En casestudie av Funcom-dekningen i DN og E24 i 2017
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel