Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVeiden, Pål
dc.contributor.authorNesse, Martin
dc.date.accessioned2017-07-06T10:18:37Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:37:31Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:27:04Z
dc.date.available2017-07-06T10:18:37Z
dc.date.available2020-08-25T20:37:31Z
dc.date.available2021-04-29T11:27:04Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1050
dc.descriptionBachelor i Administrasjon og ledelse
dc.description.abstractOppgaven omhandler kompetanseutvikling i Norsk fotball. Studien belyser hvilken kunnskap klubbene anser som kjernekompetanse, samt hvilke kompetanseutviklingstiltak klubbene anvender. Funnene er basert på et kvalitativt forskningsdesign hvor det er intervjuet fire informanter fra tre ulike breddeklubber. Studiens teoretiske fundament består av taus kunnskap, kompetanseutvikling og et organisasjonsperspektiv bygget rundt organisasjonskultur. Studiens resultater viser at heltidsansatte i norske fotballklubber anser deres tause kunnskap fra fotball-og idrettsfeltet som deres kjernekompetanse. En kompetanse som også er tilstrekkelig for klubbenes administrative drift. Videre vurderer klubbene sportslig kompetanse tilknyttet trenerrollen som den viktigste for egen utvikling. Dette skyldes både ønske om utvikling, men også som et krav fra eksterne aktører. Den største utfordringen i arbeidet med kompetanseutvikling tilknyttes de ansattes tause kunnskap som gjennom klubbenes organisasjonskultur og tilhørende sosialisering er utsatt for en overforenkling og reproduksjon,
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectTaus kunnskap
dc.subjectKompetanseutvikling
dc.subjectOrganisasjonskultur
dc.titleKompetanseutvikling i Norske Fotballklubber
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel