Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorHwang, Dag Flater
dc.contributor.authorGran, Hilde Midthun
dc.contributor.authorOhna, Gunhild
dc.date.accessioned2017-07-04T12:57:24Z
dc.date.accessioned2020-08-25T20:35:52Z
dc.date.accessioned2021-04-29T11:26:53Z
dc.date.available2017-07-04T12:57:24Z
dc.date.available2020-08-25T20:35:52Z
dc.date.available2021-04-29T11:26:53Z
dc.date.issued2017-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12199/1013
dc.descriptionBachelor i Administrasjon og ledelse
dc.description.abstractRegelverket om offentlige anskaffelser er komplekst, og blant offentlige oppdragsgivere er det oftest et sterkt fokus på å korrekt følge regelverket, og det kan tilsynelatende virke som det går på bekostning av gode innkjøp? Formålet med oppgaven er å belyse ulike sider av regelverket som omhandler offentlige anskaffelser for å se om det er iboende, strukturelle elementer som bidrar til at kvaliteten på offentlige anskaffelser blir redusert. Bakgrunnen og inspirasjonen til oppgaven er private aktører som utfører tjenester på vegne av det offentlige, og som har vært mye omtalt i media den siste tiden. Blant annet har saken der Oslo Kommune engasjerte renovasjonsfirmaet Veireno AS til å utføre innhenting av husholdningsavfall i kommunen vært spesielt mye omtalt. Dette har ført til vårt ønske om å undersøke hvordan selve lovverket og ulike perspektiver på offentlige anskaffelser kan påvirke kvaliteten på tjenesten.
dc.language.isonblanguage
dc.publisherHøgskolen i Oslo og Akershus
dc.subjectOffentlige anskaffelser
dc.subjectKvalitet
dc.subjectEffektivitet
dc.subjectAnskaffelsesloven
dc.subjectAnskaffelsesforskriften
dc.subjectAnskaffelsesregelverket
dc.titleKvaliteten på offentlige anskaffelser
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel