Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKirkbakk, Marianne Elgåen
dc.contributor.authorOnstad, Ragnhild Flittie
dc.contributor.authorHaukland, Magne
dc.date.accessioned2024-02-26T07:37:49Z
dc.date.available2024-02-26T07:37:49Z
dc.date.created2024-01-23T14:06:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3119775
dc.description.abstractKoronapandemien aktualiserte digitalisering av lærings- og mestringstilbud. Studiens hensikt er å undersøke gruppelederes erfaringer med digitale lærings- og mestringstilbud i spesialisthelsetjenesten. Økt kunnskap om gruppelederes erfaringer kan gi bedre grunnlag for å forstå hvilke muligheter og begrensinger bruk av digitale lærings- og mestringstilbud kan gi. Semistrukturerte intervju er gjennomført med sju gruppeledere. Datamaterialet er analysert ved systematisk tekstkondensering. Analysen resulterte i tre kategorier: 1) Interaksjonsbegrensende, 2) Multiple roller må beherskes og 3) Det digitale som verdifullt supplement. Studien viser at gruppelederne erfarer digitale lærings- og mestringstilbud som interaksjonsbegrensende, sammenlignet med fysisk gjennomføring. Endrede premisser for interaksjon gir behov for tilpasninger i rollen som både gruppeleder og underviser. Gruppelederne anser digitale kurs som et verdifullt supplement, da det kan øke pasienters og pårørendes tilgang til lærings- og mestringstilbud.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleGruppelederes erfaringer med digitale lærings- og mestringstilbud i spesialisthelsetjenesten en kvalitativ studieen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doi10.7557/14.6439
dc.identifier.cristin2233047
dc.source.journalNordisk tidsskrift for helseforskningen_US
dc.source.volume19en_US
dc.source.issue2en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal