• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)
  • LUI - Masteroppgaver
  • LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Songs in English Teaching for Very Young Non-Native English Speakers: Perspectives and Implementation Among Norwegian Teachers

Sexton, Maya
Master thesis
Published version
Thumbnail
View/Open
Sexton_m1glu2023.pdf (1.462Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3096895
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7 [145]
Abstract
The goal of this thesis was to investigate the attitudes, perspectives and uses of songs among teachers of English for very young learners in Norway. The study employed a qualitative research design using semi-structured interviews among six teachers. The background section provides an overview of relevant previous research and theory on developmental psychology related to language learning, the language acquisition process, as well as the optimal use of songs in the English classroom. The teachers in this study all had very favorable attitudes towards integrating songs in their teaching practices, and five of the six teachers reported using songs regularly. This positive attitude towards utilizing songs stemmed from an alignment with modern teaching principles and the latest curriculum (LK20) in Norway. The teachers emphasized particularly their view of songs as effective tools in relation to improving pronunciation, listening skills, vocabulary, grammar acquisition, as well as motivation and engagement. The main findings include ways teachers choose songs, the use of songs both as a way to engage and as a part of a three-stage learning approach during lessons, how teachers meet challenges related to using songs and accommodate for different needs among students. The teachers use and positive experience of song as a teaching tool largely aligned with exiting theory and research in the field.

Hensikten med denne masteroppgaven er å utforske bruk av sang som pedagogisk verktøy i engelskundervisning på småskoletrinnet i Norge. Herunder vil synspunkter og erfaringer med sang og musikk i undervisningsøyemed behandles. Prosjektet er utført ved hjelp av kvalitativt forskningsdesign der jeg har benyttet semistrukturerte intervjuer med seks lærere. Litteraturdelen i denne oppgaven gir en oversikt over relevant forskning på barns utviklingspsykologi knyttet til språklæring og språktilegnelsesprosessen. I denne delen presenteres også relevant teori om hvordan sang kan brukes på best mulig måte i engelskundervisning. I oppgavens hoveddel presenterer jeg mine funn, og drøfter dem opp mot relevant teori. Mine funn viser at informantene hadde positive holdninger til bruk av sang i sin undervisningspraksis, og blant de seks lærerne brukte fem av dem sang og musikk regelmessig. Denne positive holdningen til bruken av sang var knyttet til overenstemmelsen med moderne pedagogiske prinsipper og den nye læreplanen i Norge (LK20). I intervjuer la lærerne vekt på sang som et effektivt verktøy for økt læring, spesielt for forbedring av uttale, lytteferdigheter, vokabular, grammatikktilegnelse, samt økt motivasjon og engasjement. Informantenes bruk og positive opplevelse av sang som undervisningsverktøy samsvarte i stor grad med tilgjengelig teori og forskning på feltet.
Publisher
Oslomet - storbyuniversitetet

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit