Show simple item record

dc.contributor.advisorRønning, Gro Bjørnerud
dc.contributor.authorMotzfeldt-Berge, Maria
dc.date.accessioned2023-08-07T09:05:28Z
dc.date.available2023-08-07T09:05:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3082814
dc.description.abstractGjennom vårt treårige studie i barnevern har vi vært innom mange emner og temaer. Felles for de alle er at de inneholder ulike begreper, definisjoner og kategoriseringer. Vi har tilegnet oss kunnskap innen psykososiale perspektiver, blitt introdusert til juridiske begreper og opparbeidet oss kompetanse innen sosialfaglig arbeid (Skorpen, 2013, s.21-22). I min praksisperiode hos barnevernstjenesten fikk jeg tatt del i det omfattende dokumentasjonskravet i tjenesten. Jeg skrev referater, journalnotater og vedtak. Jeg ble veldig usikker på hvordan jeg skulle ordlegge meg i dokumentene, og tenkte hele tiden på at det som ble skrevet skulle barnet kunne lese en dag. Referater og vedtak ble sendt i posten eller overlevert til foreldre. Hvordan var det for familiene å lese om seg selv? Jeg innså at jeg hadde et behov for å formidle via mine tekster at jeg respekterte familien og virkelig ønsket å hjelpe dem. Jeg ønsket at familiene skulle kjenne seg igjen i teksten og bli beskrevet med respekt. Jeg reflekterte over om og hvordan fagtermer og fagspråk kunne skape avstand mellom meg som skriver og familien som leser av dokumentene. Jeg reflekterte også over hvordan det kunne oppleves å lese beskrivelsene av seg selv. Dette er min inspirasjon til denne oppgaven.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMitt liv – dine orden_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionsubmittedVersionen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal