dc.contributor.author | Ljunggren, Jørn | |
dc.contributor.author | Wollscheid, Sabine | |
dc.contributor.author | Andersen, Patrick Lie | |
dc.contributor.author | Vennerød-Diesen, Frida Felicia | |
dc.date.accessioned | 2023-05-10T11:49:23Z | |
dc.date.available | 2023-05-10T11:49:23Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-831-6 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3067485 | |
dc.description.abstract | Notatet presenterer et grunnlagsarbeid som er gjort til prosjektet Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet. Dette består for det første av en innledende kunnskapsoppsummering av pandemiens innvirkning på opplæring og organiseringen av den i Skandinavia, Nederland og Tyskland. For det andre består notatet av en empirisk undersøkelse av hva slags bredere sosiale kontekst som norske elever erfarte under pandemien og en klassifisering av disse i ulike grupper av erfaringskontekster.
Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet er et samarbeidsprosjekt mellom NOVA og NIFU som gjennomføres på oppdrag fra Udir i perioden 2022-2025. Formålet med prosjektet er å fremskaffe oppdatert kunnskap om betydningen av pandemien for ungdomsskoleelever for å kunne styrke opplæringen og kriseberedskapen i fremtiden. | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | OsloMet/NOVA | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NOVA notat;2023: 2 | |
dc.subject | Korona | en_US |
dc.subject | Ungdom | en_US |
dc.title | Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet. Delrapport 1: Kunnskapsoppsummering og konstruksjon av elevers erfaringskontekst | en_US |
dc.type | Report | en_US |
cristin.fulltext | | |