Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVilhjalmsdottir, Sigridur
dc.date.accessioned2023-02-28T17:02:34Z
dc.date.available2023-02-28T17:02:34Z
dc.date.issued2023-03-01
dc.identifier.isbn978-82-7609-443-5
dc.identifier.issn2703-9617 (online)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3054796
dc.description.abstractI håndboken finner du en beskrivelse av tiltaket norskopplæring med flerspråklig støtte samt organisering og pedagogisk tilnærming. Tiltaket som håndboken presenterer bygger på et tiltak som ble utviklet gjennom et prosjekt ved Ålesund voksenopplæringssenter. Her fikk de ansatte i voksenopplæringen veiledning fra Birgitte Fondevik, dosent ved Høgskulen i Volda. Tiltaket bygger på ideer om at språk er sammenvevde systemer som støtter opp om hverandre. Hypotesen er at kompetanse i et eller flere språk, støtter læringen av nye språk. Slike sammenhenger mellom språk gir rom for nye syn på språklæring og hvilke ressurser deltakere i voksenopplæringen trenger når de skal lære et nytt språk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherArbeidsforskningsinstitutttet, OsloMet - storbyuniversiteteten_US
dc.relation.ispartofseriesAFI-notat;2022:03
dc.subjectHåndboken_US
dc.subjectNorskopplæringen_US
dc.subjectFlerspråklig støtteen_US
dc.titleHåndbok: Norskopplæring med flerspråklig støtteen_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber24en_US
dc.relation.projectIntegrerings- og mangfoldsdirektoratet IMDien_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel