Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSeland, Idunn
dc.contributor.authorKjøstvedt, Anders Granås
dc.date.accessioned2023-01-25T08:42:16Z
dc.date.available2023-01-25T08:42:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-7894-815-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3046091
dc.description.abstractDenne rapporten undersøker hvordan lærerutdannere i Norge, Danmark, Finland og Sverige forbereder lærerstudenter i samfunnsfag på å undervise grunnskoleelever i demokratisk deltakelse. Lærerutdannernes utsagn rammes inn av en analyse av læreplanene for samfunnsfag i grunnopplæringen de fire landene, samt emneplaner for faget i et utvalg nordiske lærerutdanningsinstitusjoner. Rapporten inngår i prosjektet DEMOCIT (Democracy, Equality, Learning and Mobilisation for Future Citizens), som er finansiert av Norges forskningsråd.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOVA/OsloMeten_US
dc.relation.ispartofseriesNOVA Rapport;2022: 10
dc.subjectlærerutdanningen_US
dc.subjectdemokratien_US
dc.subjectmedborgerskapen_US
dc.titleLærerutdanning for å styrke ungdoms demokratiske deltakelse. Casestudie i fire nordiske landen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber166en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel