Lærerutdanning for å styrke ungdoms demokratiske deltakelse. Casestudie i fire nordiske land
dc.contributor.author | Seland, Idunn | |
dc.contributor.author | Kjøstvedt, Anders Granås | |
dc.date.accessioned | 2023-01-25T08:42:16Z | |
dc.date.available | 2023-01-25T08:42:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7894-815-6 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3046091 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten undersøker hvordan lærerutdannere i Norge, Danmark, Finland og Sverige forbereder lærerstudenter i samfunnsfag på å undervise grunnskoleelever i demokratisk deltakelse. Lærerutdannernes utsagn rammes inn av en analyse av læreplanene for samfunnsfag i grunnopplæringen de fire landene, samt emneplaner for faget i et utvalg nordiske lærerutdanningsinstitusjoner. Rapporten inngår i prosjektet DEMOCIT (Democracy, Equality, Learning and Mobilisation for Future Citizens), som er finansiert av Norges forskningsråd. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NOVA/OsloMet | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NOVA Rapport;2022: 10 | |
dc.subject | lærerutdanning | en_US |
dc.subject | demokrati | en_US |
dc.subject | medborgerskap | en_US |
dc.title | Lærerutdanning for å styrke ungdoms demokratiske deltakelse. Casestudie i fire nordiske land | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 166 | en_US |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
NOVA rapport [424]