Show simple item record

dc.contributor.authorSpetalen, Halvor
dc.date.accessioned2023-01-02T12:13:51Z
dc.date.available2023-01-02T12:13:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3040285
dc.description.abstractBegrepet mangfold i en norsk skolekontekst kan forstås som både kjønn, seksualitet, funksjonalitet, klasse etnisitet, religion og kulturell tilhørighet De etniske grensemarkørene kan for eksempel være språk, religion, mat, klesdrakt, yrke og sosial status. Mangfold i skolesammenheng kan imidlertid ikke bare knyttes til kultur og etnisitet, men også som variasjon (diversity) i en elevgruppe knyttet til skolemotivasjon, alder, meninger, lærevansker, funksjonsnedsettelser, interesser, sosial bakgrunn, geografisk tilhørighet og så videre. Utvalget i undersøkelsen er tidligere studenter i yrkesfaglærerutdanningen som nå arbeider som yrkesfaglærere i utdanningsprogrammet restaurant- og matfag. Spørreskjemaet ble utformet med utgangspunkt i tilgjengelig litteratur knyttet til begrepet mangfold slik begrepet brukes i skole-, ledelse- og opplæringsvirksomhet. Noen av spørsmålene baserte seg også på erfaringer fra studenters opplevelse av undervisning praksisperioder i yrkesfaglærerutdanningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten_US
dc.subjectMangfolden_US
dc.subjectSkolekonteksten_US
dc.subjectSkolebasert yrkesopplæringen_US
dc.subjectYrkesfaglærerstudenteren_US
dc.subjectYrkesfaglærereen_US
dc.subjectRestaurant- og matfagen_US
dc.subjectPraksiserfaringeren_US
dc.titleMangfold i yrkesopplæringen slik det oppleves av yrkesfaglærere i utdanningsprogrammet restaurant- og matfagen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber1-8en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record