Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNicolaisen, Tove
dc.date.accessioned2022-05-03T09:46:49Z
dc.date.available2022-05-03T09:46:49Z
dc.date.created2021-06-18T14:15:04Z
dc.date.issued2021-06-22
dc.identifier.citationPrismet. 2021, 72 (2), 119-134.en_US
dc.identifier.issn0032-8847
dc.identifier.issn2535-311X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2993848
dc.description.abstractMøter med religionenes kunst i klasserom og i hellige rom har potensiale til å utvide studenters og elevers læringsrom; komplekse erfaringer kan være gevinsten. Artikkelen utforsker ulike innfallsvinkler til møtene, og hvordan læringsrommet kan forstås på forskjellige måter. Jeg diskuterer begreper og teorier som kan brukes i undervisning: teorier om rom, om normalitetskonstruksjoner, om tolkning av kunst og om kunstens påvirkningskraft.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Osloen_US
dc.relation.ispartofseriesPrismet;Vol 72, Nr 2 (2021): Sammen?
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectReligionenes kunsten_US
dc.subjectHellige romen_US
dc.subjectHindutempleren_US
dc.subjectMoskéeren_US
dc.subjectEkskursjoneren_US
dc.subjectLæringsromen_US
dc.subjectReligions- og livssynsundervisningen_US
dc.titleReligionenes kunst i klasserom og hellige rom. Teoretiske perspektiveren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5617/pri.8882
dc.identifier.cristin1916774
dc.source.journalPrismeten_US
dc.source.volume72en_US
dc.source.issue2en_US
dc.source.pagenumber119-134en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal