dc.contributor.author | Vedeld, Trond | |
dc.coverage.spatial | Norge, Osloregionen | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-04-25T10:14:40Z | |
dc.date.available | 2022-04-25T10:14:40Z | |
dc.date.created | 2022-04-20T11:52:21Z | |
dc.date.issued | 2022-04-01 | |
dc.identifier.citation | Plan: Tidsskrift for samfunnsplanlegging, byplan og regional utvikling. 2022, 1 (1), 50-55. | en_US |
dc.identifier.issn | 0805-083X | |
dc.identifier.issn | 1504-3045 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2992463 | |
dc.description.abstract | Artikkelen analyserer hvordan tre mindre byer i Oslo regionen navigerer som aktører i klima- og bærekraftig byutvikling og hvilken rolle samskaping spiller for styring og strategiske beslutninger. Det pekes på et samskapingsparadoks som innebærer at kommunen med størst behov for å samskape bypolitiske løsninger synes å ha minst kapasitet til å ta i bruk relevante verktøy | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | Samskaping | en_US |
dc.subject | Smart mobility suburbs | en_US |
dc.subject | Bærekraftig utvikling | en_US |
dc.subject | Byutvikling | en_US |
dc.subject | Lokalpolitikk | en_US |
dc.title | Samskapingsparadokset: Mindre byer, klimastyring og bærekraftig byutvikling | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 0 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/plan.54.1.12 | |
dc.identifier.cristin | 2017846 | |
dc.source.journal | Plan: Tidsskrift for samfunnsplanlegging, byplan og regional utvikling | en_US |
dc.source.volume | 1 | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.source.pagenumber | 7 | en_US |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 270668 | en_US |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 2519768 | en_US |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 576644 | en_US |