• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Sentraladministrasjonen
  • Publikasjoner fra Cristin
  • View Item
  •   Home
  • Sentraladministrasjonen
  • Publikasjoner fra Cristin
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

«Noen er humoristiske og rørende, mens andre er irrelevante og kleine». Ungdom sine vurderingar av fire diktsamlingar skrivne for ungdom

Syversen, Therese Garshol; Røed, Dag Freddy
Peer reviewed, Journal article
Published version
Thumbnail
View/Open
Noen+er+humoristiske+og+rorende%2C+mens+andre+er+irrelevante+og+kleine.+Ungdom+sine+vurderingar+av+fire+diktsamlingar+skrivne+for+ungdom..pdf (10.21Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2826600
Date
2021-03-04
Metadata
Show full item record
Collections
  • LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning [599]
  • Publikasjoner fra Cristin [4149]
Original version
Norsklæreren. 2021, (1), 57-73.   https://www.norskundervisning.no/nyheter-og-artikler/norsklreren-1-21
Abstract
Det finst i dag ei rekke prisar som synleggjer litteratur skriven for ungdom. Kåringar som Brageprisen, Kritikerprisen og prisane hjå Nordisk råd og Kulturdepartementet er med på å auke status og bidrar til å anerkjenne ungdomslitteratur som kunst. I dei nemnde døma er det vaksne som sit i juryen og vurderer barne- og ungdomslitteratur på vegner av målgruppa. Samtidig finst det også kåringar der ungdomen sjølv trer inn i rolla som kritikar. I både Uprisen og Ungdommens kritikerpris er det ungdom som sit i juryen og avgjer kven som får utmerkinga. Likevel blir Uprisen omtala som den einaste «reine» ungdomsprisen, og det kjem av at ungdom i Ungdommens kritikerpris vel mellom bøker som allereie er nominert av Norsk kritikerlag, altså ein vaksen-jury. I tillegg er mange av bøkene som blir vurdert til Ungdommens kritikerpris, bøker som hamnar innunder kategorien vaksenlitteratur. Dermed er Uprisen den einaste kåringa i Noreg der ungdom sjølv vurderer ungdomslitteratur, med få føringar frå vaksne. I denne artikkelen vil vi sjå nærmare på korleis ungdomsskuleelevar, via nettstaden Uprisen.no, vurderer fire diktsamlingar utgitt i 2019. For å analysere meldingane tar vi utgangspunkt i Per Thomas Andersen (1987) sine kriterium for litteraturkritikk. I tillegg nyttar vi teoretiske perspektiv frå Erik Bjerck Hagen (2004) og Cecilie Wright Lund (2000) i drøftinga. Meldingane som blir analysert, er skrivne til diktsamlingane Følg med nå (Skaug, 2019), Vind i værhanen (Andersen, 2019), Når er jeg gammel nok til å skyte faren min? (Ombustvedt & Engedal, 2019) og Kom og sett meg i orden (Bergquist, 2019).
Publisher
Fagbokforlaget
Series
Norsklæreren;
Journal
Norsklæreren

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit