dc.contributor.author | Fasting, Rolf Bjarne | |
dc.contributor.author | Breilid, Nils | |
dc.date.accessioned | 2021-09-10T08:04:43Z | |
dc.date.available | 2021-09-10T08:04:43Z | |
dc.date.created | 2020-06-05T08:59:20Z | |
dc.date.issued | 2020-06-04 | |
dc.identifier.citation | Psykologi i kommunen (PIK). 2020, (3), . | en_US |
dc.identifier.issn | 1892-3364 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2775128 | |
dc.description.abstract | I artikkelen retter vi oppmerksomhet mot inkludering som en grunnleggende premiss for PP-tjenestens arbeid med kompetanse- og organisasjonsutvikling. Utredninger og rapporter hevder at PP-tjenesten i hovedsak retter oppmerksomheten mot utrednings- og sakkyndighetsarbeid og med det bidrar til å understøtte ekskluderende praksiser, mens den i liten grad er involvert ved organisasjonsutvikling og endringsarbeid som fremmer inkludering. Det kan imidlertid reises spørsmål om PP-tjenesten har et mandat som i tilstrekkelig grad gir den muligheter til aktivt å bistå barnehager og skoler i utviklingen av utviklings- og opplæringsvilkår som sikrer helhet og sammenheng for barn og unge med særlige behov. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Forlaget Skolepsykologi | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Psykologi i kommunen;Nr. 3 2020 | |
dc.relation.uri | https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/pp-tjenesten-som-inkluderingsagent-retorikk-eller-handling/19.157 | |
dc.subject | Kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | Organisasjonsutvikling | en_US |
dc.subject | Pedagogisk-psykologiske tjenester | en_US |
dc.subject | Virksomhetsfelt | en_US |
dc.subject | Pedagogisk systemarbeid | en_US |
dc.subject | Inkludering | en_US |
dc.title | PP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling? | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 1813959 | |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen (PIK) | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |
dc.source.pagenumber | 20 | en_US |