Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFasting, Rolf Bjarne
dc.contributor.authorBreilid, Nils
dc.date.accessioned2021-09-10T08:04:43Z
dc.date.available2021-09-10T08:04:43Z
dc.date.created2020-06-05T08:59:20Z
dc.date.issued2020-06-04
dc.identifier.citationPsykologi i kommunen (PIK). 2020, (3), .en_US
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2775128
dc.description.abstractI artikkelen retter vi oppmerksomhet mot inkludering som en grunnleggende premiss for PP-tjenestens arbeid med kompetanse- og organisasjonsutvikling. Utredninger og rapporter hevder at PP-tjenesten i hovedsak retter oppmerksomheten mot utrednings- og sakkyndighetsarbeid og med det bidrar til å understøtte ekskluderende praksiser, mens den i liten grad er involvert ved organisasjonsutvikling og endringsarbeid som fremmer inkludering. Det kan imidlertid reises spørsmål om PP-tjenesten har et mandat som i tilstrekkelig grad gir den muligheter til aktivt å bistå barnehager og skoler i utviklingen av utviklings- og opplæringsvilkår som sikrer helhet og sammenheng for barn og unge med særlige behov.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherForlaget Skolepsykologien_US
dc.relation.ispartofseriesPsykologi i kommunen;Nr. 3 2020
dc.relation.urihttps://psykisk-kommune.no/fagartikkel/pp-tjenesten-som-inkluderingsagent-retorikk-eller-handling/19.157
dc.subjectKompetanseutviklingen_US
dc.subjectOrganisasjonsutviklingen_US
dc.subjectPedagogisk-psykologiske tjenesteren_US
dc.subjectVirksomhetsfelten_US
dc.subjectPedagogisk systemarbeiden_US
dc.subjectInkluderingen_US
dc.titlePP-tjenesten som inkluderingsagent: retorikk eller handling?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin1813959
dc.source.journalPsykologi i kommunen (PIK)en_US
dc.source.issue3en_US
dc.source.pagenumber20en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel