Browsing Publikasjoner fra Cristin by Subject "Scaffolding"
Now showing items 1-2 of 2
-
Integrating Human-Centered Artificial Intelligence in Programming Practices to Reduce Teachers’ Workload
(CEUR Workshop Proceedings;Proceedings of CoPDA2022 - Sixth International Workshop on Cultures of Participation in the Digital Age: AI for Humans or Humans for AI?, Conference object, 2022)Abstract 1 Artificial intelligence (AI) has impacted every industry, including the education sector. In this position paper, we explore how human-centered AI (HCAI) can be integrated in programming activities in school ... -
«Jeg vet ikke hva jeg skal skrive om!» - Læreres stillasbygging i oppstarten av skrivesituasjoner på barnetrinnet
(Acta Didactica Norden;Vol 14 Nr 1 (2020), Journal article; Peer reviewed, 2020-02-10)Muntlig veiledning i skriving kan være krevende for lærere siden skrivesituasjoner er komplekse, og læreren har liten mulighet til å reflektere rundt og omformulere det som blir sagt. Denne studien undersøker to læreres ...