Now showing items 1-20 of 484

    • Referansebudsjettet 1987 

      Unknown author (andre, 1987)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1987, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1988 

      Unknown author (andre; andre, 1988)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1988, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1989 - mars 

      Unknown author (andre, 1989)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1989, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1991 - mars 

      Unknown author (andre, 1991)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1991, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1991 - november 

      Unknown author (andre, 1991)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1991, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1992 

      Unknown author (andre, 1992)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1992, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Markedsføringsstrategier og forbrukerbeskyttelse i levende reklame mot barn og unge 

      Sverdrup, Sidsel (Arbeidsrapport 13-1992, Rapport, 1992)
      Denne arbeidsrapporten er en del-rapport fra et nordisk prosjekt med tittelen 'Otraditionella marknadsforingsmetoder mot barn och unga'. Prosjektet bestAr av fire separate delrapporter som kan leses uavhengig av hverandre.
    • Referansebudsjettet 1993 

      Unknown author (andre, 1993)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1993, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1994 

      Unknown author (andre, 1994)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1994, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Reklame særlig rettet mot barn 

      Lunde, Tormod; Sverdrup, Sidsel (Arbeidsrapport 7-1995, Rapport, 1995)
      Denne rapporten studerer ulike aspekter ved barn og reklame. Den er et bidrag som blant annet har til hensikt å studere forbrukernes syns­punkter i en debatt som hittil i stor grad har vært preget av myn­dig­heter og ...
    • Ungdommens eget forbruk 

      Brusdal, Ragnhild (Fagrapport 9-1995, Rapport, 1995)
      Rapporten tar for seg ungdommens eget forbruk. Den handler ikke om deres totale forbruk, men om hva de bruker egne penger på. Dette tenkes å være et uttrykk for det ungdomskulturelle forbruk.
    • Referansebudsjettet 1995 

      Unknown author (andre, 1995)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1995, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Referansebudsjettet 1996 

      Unknown author (andre, 1996)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1996, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Levekår, livskvalitet og kreft 

      Borgeraas, Elling (Arbeidsnotat 11-1996, Notat, 1996)
      Dette notatet drøfter sammenhengen mellom kreft og økonomiske problemer. Hensikten er for det første å bidra til økt oppmerksomhet om kreftsykdommenes betydning for pasientene og deres familiers levekår. For det andre ...
    • Låneopptak 1995-96. Husholdningenes atferd i lånemarkedet de siste to år 

      Poppe, Christian (Arbeidsnotat 6-1997, Notat, 1997)
      I det siste har spørsmålet om vi er på vei inn i en ny jappetid vært mye fremme i media. Parallelt med oppslag om sterkt økende boligpriser, stor aktivitet i lånemarkedet og vekst i det private forbruket, meldes det om ...
    • Referansebudsjettet 1997 

      Unknown author (andre, 1997)
      Denne filen gir et sammendrag av referansebudsjettets tall for 1997, og viser et utregnet budsjett for en eksempelfamilie.
    • Kampen om lokalene 

      Jacobsen, Eivind; Dulsrud, Arne; Beckstrøm, Jan Roar (Rapport 10-1998, Rapport, 1998)
      I denne rapporten har vi sett på markedet for kjøp og leie av dagligvarerelaterte lokaler, med det for øye å se etter mekanismer av betydning for slike vertikale bindinger og etableringshindringer. Vi har fokusert på kampen ...
    • Kriseatferd. Svake forbrukeres holdninger til og finansiering av forbruk 

      Tufte, Per Arne; Borgeraas, Elling (Rapport 9-1998, Rapport, 1998)
      Temaet for denne rapporten er hvilken holdning svake forbrukere har til forbruk og hvordan de finansierer forbruket sitt. Temaet deles inn i tre problemstillinger. Den første problemstillingen er å finne fruktbare ...
    • Bærekraftig matforbruk 

      Torjusen, Hanne; Vittersø, Gunnar (Rapport 11-1998, Rapport, 1998)
      Formålet med denne rapporten er å belyse hvordan bærekraftig-hetshensyn kan forstås og praktiseres på matområdet. I rapporten diskuterer vi hvordan en kan sette sammen et kosthold i tråd med bærekraftighetshensyn. Hvilke ...
    • Miljøargumentasjon i markedsføring. En innholdsanalyse av tre reklamekanaler 

      Enger, Anniken (Rapport 1-1998, Rapport, 1998)
      Reklame har de siste tiårene vært et tema i samfunnsvitenskapelig forskning. Enkelte studier fokuserer på avsenders intensjoner eller mottakers opplevelser og påvirkning av reklame. Andre fokuserer på reklamebudskapet i ...