dc.contributor.advisor | Stålhane, Jan | |
dc.contributor.author | Nilsen, Ellen Kristin Knai | |
dc.date.accessioned | 2011-08-17T12:45:52Z | |
dc.date.available | 2011-08-17T12:45:52Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/905 | |
dc.description | Master i yrkespedagogikk | en_US |
dc.description.abstract | Mastergradrapporten gjenforteller planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og analyser av det arbeidet som er utført med innføring av kjennetegn på måloppnåelse. Hovedtemaene for oppgaven omhandler planlegging og utviklingsprosess og gjennomføring og vurderingsprosessen i hovedsak rettet mot elevenes opplevelse av å bruke kjennetegnene aktivt i sitt arbeide. Videre beskrives endringsarbeidet som følger med ved å ta i bruk kjennetegn på måloppnåelse. Prosjektrapporten skal besvare problemformuleringen
som er:
Hvordan utvikle og bruke kjennetegn på måloppnåelse i mediefagene for at elevene skal få en bevissthet om egen læring?
For endringsarbeidet er det benyttet kvalitative metoder med utgangspunkt i aksjonsforskning. Mastergradrapporten viser hvordan elever og lærere har brukt kjennetegn i sin praktiske gjennomføring av oppgaver og hvordan vurderingspraksisen har blitt endret på bakgrunn av dette | nob |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Høgskolen i Akershus | en_US |
dc.relation.ispartofseries | MAYP 2011; | |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | Yrkespedagogikk | en_US |
dc.subject | Kompetanseløftet | en_US |
dc.subject | Læreplaner | en_US |
dc.subject | Elevvurdering | en_US |
dc.subject | Videregående skole | en_US |
dc.title | Hvordan utvikle og bruke kjennetegn på måloppnåelse i mediefagene for at elevene skal få en bevissthet om egen læring? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |