Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGjølstad, Eli
dc.contributor.advisorØgrim, Leikny
dc.contributor.authorSyversen, Jan Erik
dc.date.accessioned2020-01-08T13:35:43Z
dc.date.available2020-01-08T13:35:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10642/7954
dc.descriptionMaster i IKT-støttet læringen
dc.description.abstractKreativitet er en egenskap som av mange blir ansett som viktig i fremtiden, og kreative evner blir omtalt som en av de viktigste «21st Century Skills». Samtidig har det i norsk skole de siste årene blitt et økende fokus på programmering i skolen, og at programmering og algoritmisk tankegang er noe som elevene bør lære. Men hvordan kan kreative evner utvikles hos elevene innenfor skolens rammer og struktur? Som faglærer i musikk og programmering valgfag, vil jeg i denne oppgaven se nærmere på hvordan man kan benytte programmering som et digitalt verktøy i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative evner. Jeg har i dette forskningsprosjektet gjennomført et deltagende aksjonsforskningsprosjekt (PAR), som tar for seg forskningsspørsmålet «Hvordan kan programmering benyttes i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative evner?».en
dc.language.isonben
dc.publisherOsloMet - Storbyuniversiteteten
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en
dc.subjectKreativiteten
dc.subjectProgrammeringen
dc.subjectMusikkundervisningen
dc.subjectSonic Pien
dc.subjectAlgoritmisk musikken
dc.subjectKodingen
dc.titleHvordan kan programmering benyttes i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative evner?en
dc.typeMaster thesisen
dc.description.versionpublishedVersionen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel