dc.contributor.advisor | Gjølstad, Eli | |
dc.contributor.advisor | Øgrim, Leikny | |
dc.contributor.author | Syversen, Jan Erik | |
dc.date.accessioned | 2020-01-08T13:35:43Z | |
dc.date.available | 2020-01-08T13:35:43Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10642/7954 | |
dc.description | Master i IKT-støttet læring | en |
dc.description.abstract | Kreativitet er en egenskap som av mange blir ansett som viktig i fremtiden, og kreative evner blir omtalt
som en av de viktigste «21st Century Skills». Samtidig har det i norsk skole de siste årene blitt et økende
fokus på programmering i skolen, og at programmering og algoritmisk tankegang er noe som elevene bør
lære. Men hvordan kan kreative evner utvikles hos elevene innenfor skolens rammer og struktur? Som
faglærer i musikk og programmering valgfag, vil jeg i denne oppgaven se nærmere på hvordan man kan
benytte programmering som et digitalt verktøy i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative
evner. Jeg har i dette forskningsprosjektet gjennomført et deltagende aksjonsforskningsprosjekt (PAR),
som tar for seg forskningsspørsmålet «Hvordan kan programmering benyttes i musikkundervisningen for å
fremme elevenes kreative evner?». | en |
dc.language.iso | nb | en |
dc.publisher | OsloMet - Storbyuniversitetet | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289 | en |
dc.subject | Kreativitet | en |
dc.subject | Programmering | en |
dc.subject | Musikkundervisning | en |
dc.subject | Sonic Pi | en |
dc.subject | Algoritmisk musikk | en |
dc.subject | Koding | en |
dc.title | Hvordan kan programmering benyttes i musikkundervisningen for å fremme elevenes kreative evner? | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.description.version | publishedVersion | en |