Browsing SAM - Institutt for journalistikk og mediefag by Author "Hågvar, Yngve Benestad"
Now showing items 1-15 of 15
-
Ask a Journalist: Roles, Relations and Subjectivity in Online Reader–Journalist Dialogues
Hågvar, Yngve Benestad (Chapter; Peer reviewed, 2017)If you could ask a journalist anything – what would it be? The Norwegian online paper VG.no was not sure what to expect when it launched its general “Question and Answers” forum in 2014 as an integrated part of a complex ... -
Derfor slutter studenter på journalistutdanningen
Hågvar, Yngve Benestad (Uniped - Tidsskrift for universitets- og høgskolepedagogikk;Årgang 42, nr. 4-2019, Journal article; Peer reviewed, 2019)Mange frafallsstudier av høyere utdanning er kvantitative analyser av omfattende bakgrunnsdata. Men for å få vite hvorfor studentene faktisk slutter, må vi spørre dem. Denne casestudien bidrar til den kvalitative ... -
Digital Innovation During Terror and Crises
Konow Lund, Maria; Hågvar, Yngve Benestad; Olsson, Eva-Karin (Digital Journalism;, Journal article; Peer reviewed, 2018-09-25)Terror attacks are moments of chaos and destabilization. From a journalistic perspective, terror attacks disrupt everyday news work where journalists find themselves struggling to restore order and report the event at hand ... -
Djevelen ligger i diskursen. En kritisk diskursanalyse av Marte Krogh-saken i VG
Hågvar, Yngve Benestad (Norsk Medietidsskrift;20(3), Journal article; Peer reviewed, 2013)This article is a critical discourse analysis of a provocative news story later heavily criticized for being based on a misquotation. The analysis shows how the quote is offensive primarily by being assigned to a ... -
Du vil ikke tro hvordan titlene i sportsjournalistikk varierer fra nettutgaven til papiravisa - En studie av sportsjournalistikkens titler i nett- og papiraviser
Tangen, Herman Borgstrøm (Bachelor thesis, 2017)Du har helt sikkert hørt om "clickbait", men hva er det? Hvordan påvirker det sportsjournalistikken som jeg verdsetter så høyt? Denne oppgaven gir deg et svar på hvordan og i hvilken grad "clickbait" påvirker den digitale ... -
Fire diskurser om korona: Autoritet, ansvar og virkelighetsbilder i helsejournalistikk om covid‑19 i VG og Dagbladet
Hågvar, Yngve Benestad (Peer reviewed; Journal article, 2021)Covid-19-pandemien fikk massiv mediedekning da den kom til Norge våren 2020. Samspillet mellom helseautoriteter, politikere og medier er i slike tilfeller avgjørende for hvilken forståelse av pandemien som blir etablert i ... -
Help Yourself: The Individualization of Responsibility in Current Health Journalism
Hågvar, Yngve Benestad; Alnæs, Jørgen (Chapter; Peer reviewed, 2020-09-11)Who is responsible when you get sick? Doctors, who can treat you with superior knowledge? Politicians, who have designed the welfare services? Yourself, who should take steps to live a healthy lifestyle? Or perhaps ... -
Hva gir troverdighet? En retorisk analyse av ethoskonstruksjon hos muslimske kilder i 1996 og nå.
Lea, Unni Mathilde Skaftnesmo (Bachelor thesis, 2017)En undersøkelse av hvordan konstruksjon av ethos hos muslimske kilder gjøres i to ulike saker fra 1996 og 2017. I journalistenes etiske normer, Vær Varsom-plakaten, finnes det ingen tydelige regler som går direkte på ... -
Journalistisk langtidsvarsel: Narrativ analyse av framtidsfortellinger i norske nyhetsmedier
Hornmoen, Harald; Hågvar, Yngve Benestad; Alnæs, Jørgen (Peer reviewed; Journal article, 2023)Journalistiske fortellinger om framtiden preger både norske og internasjonale nyhetsmedier. Men hvilke teknikker bruker journalistene til å fortelle sannferdig om noe som ennå ikke har skjedd? Artikkelen diskuterer hvordan ... -
Media narratives, agonistic deliberation, and Skam An analysis of how young people communicate in digital spaces
Hornmoen, Harald; Hågvar, Yngve Benestad; Hyde-Clarke, Nathalie; Fonn, Birgitte Kjos; Stuedahl, Dagny (Nordicom Review;Volume 43 (2022) - Issue 1 (January 2022), Peer reviewed; Journal article, 2022-02-10)Increasingly, the means of engaging young people in constructive public debate and democratic society has shifted to online digital media platforms. This assumes that participants have the necessary media literacy skills ... -
Media narratives, agonistic deliberation, and Skam: An analysis of how young people communicate in digital spaces
Hornmoen, Harald; Hågvar, Yngve Benestad; Hyde-Clarke, Nathalie; Fonn, Birgitte Kjos; Stuedahl, Dagny (Nordicom Review;Volume 43 - Issue 1, Peer reviewed; Journal article, 2022-02-10)Increasingly, the means of engaging young people in constructive public debate and democratic society has shifted to online digital media platforms. This assumes that participants have the necessary media literacy skills ... -
News Media's Rhetoric on Facebook
Hågvar, Yngve Benestad (Journalism Practice;Volume 13, 2019 - Issue 7, Journal article; Peer reviewed, 2019-02-08)While Facebook is an important distribution channel for today’s media houses, there is a lack of research on how news outlets choose to present their stories in social media. The present study aims to narrow this gap by ... -
Putting a Face on it: Individual Exposure and Subjectivity in Journalism
Fonn, Birgitte Kjos; Hornmoen, Harald; Hågvar, Yngve Benestad; Hyde-Clarke, Nathalie (Book; Peer reviewed, 2017)Putting a Face on It drøfter hvordan eksponering av individer og subjektive erfaringer i dag kan prege de fleste journalistiske temaer og områder, fra politikk til sport og fra forskningsjournalistikk til reportasjer om ... -
What a Story! Interpretative Rhetoric in News Media’s Facebook Updates
Hågvar, Yngve Benestad (Journalism Practice;Volume 13, 2019 - Issue 8: Journalism research in practice: Scholarly inquiry for journalists, Journal article; Peer reviewed, 2019-08-19) -
What does digital journalism studies look like?
Steensen, Steen; Larsen, Anna M. Grøndahl; Hågvar, Yngve Benestad; Fonn, Birgitte Kjos (Digital Journalism;Volume 7, 2019 - Issue 3: Defining Digital Journalism (Studies), Journal article; Peer reviewed, 2019-05-08)This article analyses the characteristics of digital journalism studies through an empirical investigation of all articles published in the journal Digital Journalism, from its launch in 2013 to issue 6, 2018. The aim of ...