• Læring på tvers: Hvordan kan yrkesfaglæreren legge til rette for boundary learning for elever i arbeidslivspraksis? 

      Johannesen, Hedvig Skonhoft; Kverneggen, Kari-Anne Helleberg; Øgård, Monika (Nordic Journal of Vocational Education and Training;Volume 12 Issue 1 (2022), Peer reviewed; Journal article, 2022-02-17)
      A well-known challenge in vocational education and training (VET) programmes is the lack of coherence between school-based and workplace learning. The Norwegian VET model consists of two years of upper secondary education ...
    • Miskjennelse av yrkesfaglig kulturell kapital i skolen 

      Johannesen, Hedvig Skonhoft (Norsk pedagogisk tidsskrift;4-2019 || Årgang 103, Journal article; Peer reviewed, 2019-12-17)
      Yrkesfaglig kunnskap er en forutsetning for bærekraft og samfunnssikkerhet. Likevel er yrkesfagene i indre og ytre press forårsaket av digitalisering, globalisering og lav status. I artikkelen diskuteres nedvurderingen av ...