• Funksjonshemmede, kroppsøving og tilpasset opplæring i skolen. 

      Eriksen, Tove Brita (Spesialpedagogikk;48(7), Academic article, 2012)
      Tilpasset opplæring er et viktig opplærings- og utdanningsprinsipp (Opplæringsloven 2011, § 1-3, LK 06) i den grunnleggende utdanningen skolen gir, og som skal tilpasses den enkelte elevs evner og forutsetninger. I hvilken ...
    • Skolefritidsordningen: Barns aktivitetstid? 

      Løndal, Knut; Bergsjø, Carl-Henrik (FoU i Praksis;2006, Chapter; Peer reviewed, 2007-04)
      Med bakgrunn i helseargument har flere offentlige utredninger slått fast at barn er for lite fysisk aktive (Helsedepartementet, 2003; Utdannings- og forskningsdepartementet, 2003, 2004), og det er tallfestet anbefalinger ...
    • Tilrettelegging for fysisk aktivitet i skolefritidsordningen i Oslo 

      Løndal, Knut; Lund, Siv; Bergsjø, Carl-Henrik (Peer reviewed; Journal article, 2016)
      Artikkelen, som bygger på et kvalitativt forskningsprosjekt, belyser hvordan det var lagt til rette for fysisk aktivitet ved to skolefritidsordninger (SFO) i Oslo i 2003 og 2013. I 2003 var det opp til barna å ...