Browsing LUI - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning by Journals "Nordic Journal of Literacy Research"
Now showing items 1-4 of 4
-
Affordances of writing in digital media in and out of school –Comparing Norwegian 5th-graders’ practices in 2005 and 2017
(Nordic Journal of Literacy Research;Vol. 6 | No. 3 | 2020, Journal article; Peer reviewed, 2020-12-09)At present, young Norwegians are spending more time than ever in front of a computer screen (Statistisk sentralbyrå, 2015; Medietilsynet, 2016). How is this use of digital media affecting their writing in and out of school? ... -
Associations Between Teachers’ Attitudes Toward the Final Exam in the Norwegian Language Arts Subject and Washback: A Survey Among Norwegian Secondary Teachers
(Peer reviewed; Journal article, 2024)The issue of washback effects from tests on instruction has been extensively investigated. The nature and extent of washback depend on many factors, some of which are related to teachers and exams. Work to redesign the ... -
Hvordan skriver barnetrinnselever om og fra hjemmeskolen sin?
(Nordic Journal of Literacy Research;Vol. 8 | Nr. 1 | 2022, Peer reviewed; Journal article, 2022-03-16)Våren 2020 hadde norske elever hjemmeskole som et resultat av covid-19-pandemien. Denne artikkelen bygger på 203 tekster om hjemmeskolen skrevet av elever på barnetrinnet i denne perioden. I artikkelen undersøker vi hva ... -
Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+)
(Peer reviewed; Journal article, 2024)«Å skrive seg til lesing med digital lydstøtte» (STL+) som metode for skriveopplæring har fått fornyet aktualitet med økt tilgang til digitale enheter i norsk skole. STL+ framstilles som en sam- mensatt pedagogisk metode ...