Browsing LUI - Institutt for barnehagelærerutdanning by Subject "Play environments"
Now showing items 1-2 of 2
-
Innendørs risikofylt lek – et bidrag til spenning og variasjon i barnehagens lekemiljøer
(Journal for Research in Arts and Sports Education;Vol. 4 | No. 2 | 2020: Fysisk aktivitet, kropp og bevegelse i barnehagen, Peer reviewed; Journal article, 2020-12-28)Risikofylt lek er en form for lek som kan bidra til både barns trivsel og utvikling, men som det er lite forsket på. I denne studien har vi undersøkt ulike aspekter ved risikofylt lek i barnehagers innemiljø. Studien baserer ... -
The Prevalence of Risky Play in Young Children’s Indoor and Outdoor Free Play
(Early Childhood Education Journal;volume 49, issue 2, Peer reviewed; Journal article, 2020-06-25)Research on children’s risky play and young children’s risk taking is a relatively new research area that has drawn the atten- tion of many researchers in the last decades. Nevertheless, to our knowledge, no earlier studies ...