Browsing TKD - Master Theses by Author "Cartridge, Linda"
Now showing items 1-6 of 6
-
Formell kompetanse i kunst og håndverk - betydning, prioritering og konsekvenser
Kunnikoff, June Oline (Master thesis, 2015)I denne mastergradsavhandlingen rettes fokuset mot lærerens formelle fagkompetanse i faget Kunst og håndverk i grunnskolen. Statistikk viser at det er svært mange lærere som underviser uten formell fagkompetanse i faget ... -
Materialbruk i faget Kunst og håndverk - i forhold til et bærekraftig danningsperspektiv
Idland, Helle Malmei (Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven tar for seg materialbruk i faget Kunst og håndverk i forhold til et bærekraftig perspektiv. Hensikten med oppgaven er å sette større fokus på mulighetene og viktigheten av en bærekraftig praksis rundt ... -
Nettbrett i kunst og håndverk - Muligheter og utfordringer
Hjelmberg, Janne H. (Master thesis, 2015)Masteroppgavens overordnede tema er digital kompetanse i skapende kontekst med nettbrett. Masteroppgaven befinner seg i spenningsfeltet mellom det praktisk-estetiske og det teoretiske. Oppgavens perspektiver knytter ... -
Potensialer og begrensninger i digital formidling av kunst - Belyst gjennom prosjektet ”Ukens kunstverk"
Sandmark, Janne (Master thesis, 2014)I denne masteroppgaven belyser jeg hvordan samfunnets teknologiske utvikling utvider og begrenser mulighetene i formidling av digitaliserte kunstverk. For dette formålet intervjuer jeg representant ... -
«Sammen på nett» - En undersøkelse av tre Facebookgrupper for kunst og håndverkslærere
Røise, Susanne M. (Master thesis, 2017)Bakgrunnen for denne avhandlingen har vært et ønske om å belyse hvordan lærere i Kunst og håndverk benytter seg av faggrupper som er på Facebook. Målet med avhandlingen har vært å kartlegge stemmer fra gruppene og undersøke ... -
Trearbeid og praktisk kunnskap i grunnskolen: Å utdanne hele mennesket
Stubbrud, Christina (Master thesis, 2017)Denne masteravhandlingen vil bruke trearbeid i faget Kunst og håndverk som representant for å undersøke praktisk kunnskap og -kompetanse i grunnskolen. Med utgangspunkt i kvalitative forskningsintervjuer av informanter ...