• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD)
  • TKD - Master Theses
  • TKD - Master i Estetiske fag
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for teknologi, kunst og design (TKD)
  • TKD - Master Theses
  • TKD - Master i Estetiske fag
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nettbrett i kunst og håndverk - Muligheter og utfordringer

Hjelmberg, Janne H.
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Hjelmberg.pdf (12.27Mb)
URI
https://hdl.handle.net/10642/2659
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • TKD - Master i Estetiske fag [234]
Abstract
Masteroppgavens overordnede tema er digital kompetanse i skapende kontekst med

nettbrett. Masteroppgaven befinner seg i spenningsfeltet mellom det praktisk-estetiske og

det teoretiske. Oppgavens perspektiver knytter relasjoner mellom kunnskap, digital

kompetanse og kompetanseheving i møte med kunst og håndverksfagets egenart i forhold

til oppgavens problemstilling. Masteroppgaven undersøker nettbrettets skapende potensial

i kunst og håndverk og spørsmål knyttet til handlingsrommet for kompetanseheving hos

kunst og håndverkslærere i møte med ny teknologi. Målet er å utvide forståelseshorisonten

for eksisterende praksis.

Masteroppgaven benytter flere metoder for å undersøke problemstillingen. Intervju av en

kunst og håndverkslærer som underviser ved en digital foregangsskole,

kartlegging/undersøkelse ulike kunnskapsleverandører, og undersøkelse av nettbrettets

skapende potensiale i egen praktisk-estetisk undersøkelse. Masteroppgavens praktiskestetiske

undersøkelse i form av tekst skal fungere som en artikulert presentasjon av en

skapende prosess med digitale verktøy.
 
This master’s thesis overall theme is digital competence (literacy) in a creative context. The

thesis bridges a practice-led and a theoretical approach to the research question. The main

perspectives of the thesis builds relations between knowledge, digital competence,

upgrading of skills and proficiency in relation to arts and crafts education and the research

question. The thesis examines the creative potential of tablets in the arts and crafts subject

and questions related to a teacher’s possibilities for updating of skills and competence with

new technology. The aim is to advance knowledge that will lead to a new understanding

about practice.

Several methods are used to examine the master thesis´ research questions. An arts and

crafts teacher who has included tablets in her educational practice is interviewed, resources

where teachers in arts and crafts can update their skills are examined alongside a personal

investigation of creative processes with a tablet. This part of the thesis is meant to be an

articulated presentation of the creative process.
 
Description
Master i estetiske fag
Publisher
Høgskolen i Oslo og Akershus

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit