Blar i HV - Master i Atferdsvitenskap på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260::Kognitiv psykologi: 267"
Viser treff 1-5 av 5
-
En gjennomgang av tradisjonelle - og atferdsanalytiske prosedyrer for leseopplæring (artikkel 1)
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)Internasjonale undersøkelser som PISA og PIRLS viser at norske elever ikke holder et tilfredsstillende nivå i lesing i forhold til land det er naturlig å sammenligne med. I USA er krav om evidensbaserte metoder implementert ... -
Etablering av discrete trial teaching ferdigheter gjennom behavioral skills training
(MALKS;2021, Master thesis, 2021)Behavioral Skills Training (BST) er en empirisk støttet opplæringspakke som er basert på anvendt atferdsanalyse. Hensikten med BST er blant annet å veilede personer i organisasjoner for å oppnå en effektiv atferdsendring ... -
Sammenheng mellom endring i atferdsmønstre, responskontingent forsterkning og depressive symptomer hos studenter under Covid-19-pandemien
(MALKS;2021, Master thesis, 2021)Depresjon er en utbredt stemningslidelse og en av de største årsakene til nedsatt funksjonsevne på verdensbasis. Atferdsorienterte tilnærminger forklarer depresjon som et resultat av lavt aktivitetsnivå, lite variabilitet ... -
Some issues in memory research within behavior analysis
(MALKS;2012, Master thesis, 2012)The purpose of Article 1 is to introduce some of the major theoretical contribution of cognitive psychology concerning short-term or working memory. The role of neuroscientific research of enhancing our understanding of ... -
Tilbakemelding: en litteraturgjennomgang og et eksperiment
(MALKS;2021, Master thesis, 2021)Tilbakemelding kan være med på å effektivisere læring og kommunikasjon i organisasjoner og gir rom for atferdsendring. Tilbakemelding er et av de mest undersøkte fenomenen innenfor Organizational Behavior Management (OBM). ...