• Det som du er, vær fullt og helt, ikke stykkevis og delt 

      Nordli, Anita (Master thesis, 2010)
      Tittelen på oppgaven er et sitat hentet fra Ibsens Brand, og kjennetegner holdningene og verdiene i dette prosjektet. Det er viktig for meg å ta andre på alvor og være åpen og gjestfri. Som prosjektleder må jeg derfor ta ...
    • Helhetlig rådgivning i videregående skole 

      Røen, Lin Egaas (MAYP;2017, Master thesis, 2017)
      Formålet med prosjektet har vært å belyse hvordan rådgivere praktiserer helhetlig rådgivning. Jeg ønsker å få innsikt i hvordan rådgiverne samhandler med elever, kartlegge hvem som er de viktigste samarbeidsaktørene til ...
    • Hvordan forhold i praksisfeltet kan ha betydning for kontaktsykepleiernes veiledning av sykepleiestudenter 

      Hedeman, Hanne (Master thesis, 2010)
      I sykepleierutdanningen foregår opptil halvparten av utdanningen som kliniske studier i praksisfelt utenfor utdanningsinstitusjonene. I de kliniske studier har praksisfeltets sykepleiere ansvar for veiledning og oppfølging ...
    • Med kroppen først: Et undervisningsforsøk med fokus på verktøybruk som base for dybdelæring 

      Olsen, Geir (MAYP;2022, Master thesis, 2022)
      Elever som starter på vg2 yrkesfag i dag, har veldig varierende bakgrunn og ulike læreforutsetninger. Noen har bakgrunn som gjør at dem har lett for å forstå verktøybruk og dermed tar praktisk læring lettere på verkstedet, ...
    • Profesjonell kompetanse i ungdomscoaching 

      Røise, Petra Hoogenboezem (MAYP;2013, Master thesis, 2013)
      Denne oppgaven handler om hvilken profesjonell kompetanse som anvendes ved coaching av ungdom. Første delen av oppgaven gir et teoretisk perspektiv på coaching og sammenligner det med rådgiving og veiledning. I tillegg ser ...
    • Skolemedisin mot praksissjokk: veiledning av nyutdannede lærere 

      Watz, Siw Helen (MAYP;2013, Master thesis, 2013)
      Aksjonsforskning er gjennomført ved en videregående skole som har satt fokus på veiledning av nyutdannede lærere. Problemstillingen er: Hvordan utvikle et tilbud om veiledning av nyutdannede lærere ved egen skole? Jeg har ...
    • Teori og praksis hånd i hånd i helsearbeiderfaget 

      Longo, Tone Rita (MAYP;2012, Master thesis, 2012)
      Dette forskningsprosjektet er en kvalitativ undersøkelse som ble gjennomført på to sykehjem i Oslo i perioden 2010 – 2011. Prosjektets problemstilling: Hva kan veileder bidra med for å hjelpe lærlingen å koble teori og ...