Browsing LUI - Master i Yrkespedagogikk by Subject "Programfag"
Now showing items 1-6 of 6
-
Bruk av digitale hjelpemidler i yrkesfagopplæringen
(MAYP;2021, Master thesis, 2021)Dette master prosjektet har hatt som mål og undersøke hvordan bruk av IKT og digitale hjelpemidler i yrkesopplæringen påvirker elevens læringsutbytte og motivasjon til å lære. Prosjektet er gjennomført med elever og lærer ... -
Elevers opplevelse av relevans i skolehverdagen
(MAYP;2022, Master thesis, 2022)Begrepet relevans har blitt gjennomgående i alle nye læreplaner revidert gjennom Kunnskapsløftet 2020. Med begrepet relevans, menes det at noe har betydning for en sak. Innenfor yrkesfaglig utdanning snakkes det om at noe ... -
Elevers syn på faget utdanningsvalg
(MAYP;2015, Master thesis, 2015)Vi er i en tid der det stort behov for personer med yrkeskompetanse i Norge, og det er derfor viktig å rekruttere elever til yrkesfaglige utdanningsprogram. Som faglærer på et yrkesfaglig utdanningsprogram, ønsket jeg å ... -
Tverrfaglighet og relevans: Et virkemiddel for å utvikle elevenes yrkeskompetanse
(MAYP;2019, Master thesis, 2019)Denne master oppgaven handler om å utvikle en yrkesrelevant tverrfaglig undervisning for elevene på Vg1 Teknikk og industriell produksjon ved en yrkesskole på Vestlandet. Der et lærerteam i et gjensidig samarbeid, la til ... -
Vurdering av praktisk arbeid som bidrag til læring og for å forstå et yrke. Et pedagogisk utviklingsarbeid gjennomført med programfaglærere på helse- og oppvekstfag, Vg2 barn- og ungdom og praksisveiledere i bedrift.
(MAYP;2018, Master thesis, 2018)Vurdering i Yrkesfaglig fordypning (YFF) for elever på helse- og oppvekstfag, Vg2 barne- og ungdomsarbeiderfaget har utfordringer knyttet til organisering av undervisning i arbeidspraksis. Det er i dag ikke et systematisk ... -
Yrkesretting av matematikkundervisningen
(MAYP;2012, Master thesis, 2012)Studien er en undersøkelse om yrkesretting av matematikkundervisningen i fellesfaget matematikk på yrkesfaglig studieprogram. Undersøkelsen ble foretatt som en spørreundersøkelse blant programfaglærere som går på ...