• Leseferdigheter - utvikling og vurdering 

      Haukner, Tonje (MAYP;2017, Master thesis, 2017)
      Det har i den senere tid vært et økende fokus på vurdering i norsk skole. Vurdering for læring og tilpasset opplæring er nasjonale føringer man som skoleeier og lærer forplikter å forholde seg til. Mitt prosjekt tar for ...
    • Sosiale ferdigheter: hvordan kan kontaktlærere og elever arbeide med sosiale ferdigheter i grunnskolen? 

      Glimrud, Wenche; Lukawska, Kinga (MAYP;2015, Master thesis, 2015)
      This thesis is based upon our experience as contact teachers in elementary school. We register that an increasing number of pupils experience major challenges concerning the ability of cooperation being a part of a social ...
    • Teknologi og design i grunnskolen 

      Bergskaug, Marianne (MAYP;2013, Master thesis, 2013)
      Samfunnet forandrer seg stadig fortere og kunnskap om teknologi kreves i stadig større grad av privatpersoner og profesjonelle i alle yrker, nasjonalt og globalt. Behovet for opplæring og etterutdanning er økende. For å ...
    • Teknologiske arbeidsprosesser inn i grunnskolen, Lego RoboLab som pedagogisk verktøy 

      Brevik, Birger (MAYP;2007, Master thesis, 2007)
      Denne oppgaven dreier seg om å legge til rette for læringsverktøyet Lego RoboLab i grunnskolens opplæring innen teknologi, og undersøke om læringsverktøyet passer inn i lærernes arbeid med opplæring. Denne oppgaven har ...
    • Trafikkprosjektet : Implementering av trafikkundervisning i grunnskolen 

      Claudius, Jørn; Nystrøm, Ketil (MAYP 2011;, Master thesis, 2011)
      Ungdom er overrepresentert i trafikkulykker, og til tross for sterk nedgang i antall drepte og hardt skadde i Norge, gjelder dette ikke for ungdom. På landsbasis skjer 35 % av alle fotgjengerulykkene i mørket. Av alle ...