Browsing LUI - Master i Yrkespedagogikk by Author "Nore, Hæge"
Now showing items 1-10 of 10
-
Digital kompetanse i yrkesfagene: i hvilken grad gir bruk av digitale verktøy i undervisningen yrkesrettet kompetanse?
Østengen, Geir (MAYP;2013, Master thesis, 2013)Oppgaven handler om digital kompetanse i yrkesfagene, og i hvilken grad opplæringen gir yrkesrettet digital kompetanse. Oppgaven viser resultatene fra en undersøkelse hvor resultatet av undervisning i digitale verktøy i ... -
Digitale verktøy i bygging av yrkeskompetanse på Restaurant- og matfag, Vg2 Kokk- og servitørfag
Johansen, Thor-Arne (MAYP;2014, Master thesis, 2014)Under tittelen Digitale verktøy i bygging av yrkeskompetanse på Restaurant- og matfag, Vg2 Kokk- og servitørfag presenteres min masteroppgave. I 2006 ble Kunnskapsløftet innført, og med innføringen av Kunnskapsløftet kom ... -
Fra fravær til nærvær : Hvordan arbeider ledere i ulike enheter i Bergen kommune for å nå og opprettholde målene i Nærværsprosjektet? Et kvalitativt studie av endringsprosesser knyttet til Nærværsprosjektet
Larsen, Åshild Nesheim (MAYP 2011;, Master thesis, 2011)I Bergen kommune var sykefraværet utover på 2000 – tallet stadig stigende. Dette på tross av at partene i arbeidslivet sammen med Regjeringen i 2001 undertegnet en Intensjonsavtale som skulle bidra til å redusere sykefraværet ... -
Hvordan kan prosjektarbeid bidra til å utvikle fagskolestudentenes nøkkelkompetanse ved bruk av 4MAT?
Fosse, Ane (MAYP;2020, Master thesis, 2020)Fagskolen skal tilby en utdanning som er relevant for yrkesfeltet. Jeg underviser ved en fagskole og ser behovet for etablere tettere forbindelser mellom de ulike delene av utdanningen. Dette prosjektet har bakgrunn i ... -
Høyspenning med elbil i opplæring: Yrkesfaglærerens utfordring i skole og mot bransje. En kvalitativ undersøkelse
Jøssong, Oskar Kristoffer (MAYP;2020, Master thesis, 2020)Innledning-Hvorfor elbil som objekt i skole- Det faktum at elbilbestanden i Norge har vokst mye de siste ti årene kan påvirke yrkesfaglærerne og videregående skoler, siden det bilbransjen ønsker er arbeidskraft som har ... -
Ledsagerveiledning for privat øvelseskjøring klasse B: del 1 og 2
Merli, Marianne (MAYP;2013, Master thesis, 2013)«Ledsagerveiledning for privat øvelseskjøring klasse B» et forsknings- og utviklingsarbeid som resulterte i manuset «Ledsagerveiledning for privat øvelseskjøring». Ledsagerveiledningen ble til etter et ønske fra elever ved ... -
Møbelsnekkerfaget og egenart: Faget i utdanningsstrukturen.
Farmen, Rolf Thomas (MAYP;2020, Master thesis, 2020)Møbelsnekkerfaget er et tradisjonelt håndverksfag som leverer unika møbler og innredning til et selektivt marked, og samtidig kulturbærer for immateriell kunnskap, på flere nivåer. Med sin tradisjonelle håndverksform er ... -
Praktisk metodisk test - betydning for læringsprogresjon? Et kvalitativt studie av ferdighetstesters betydning for aspiranters læringsprogresjon i fengselsbetjentutdanningen.
Hunnestad, Elinor (MAYP;2020, Master thesis, 2020)I 2018 innførte utdanningen høgskolekandidat i straffegjennomføring (KRUS) praktisk metodiske tester (PMT). Undersøkelsen ser på hvordan implementeringen har vært, hvordan gjennomføringen skjer og testens nytteverdi. På ... -
Trafikkprosjektet : Implementering av trafikkundervisning i grunnskolen
Claudius, Jørn; Nystrøm, Ketil (MAYP 2011;, Master thesis, 2011)Ungdom er overrepresentert i trafikkulykker, og til tross for sterk nedgang i antall drepte og hardt skadde i Norge, gjelder dette ikke for ungdom. På landsbasis skjer 35 % av alle fotgjengerulykkene i mørket. Av alle ... -
Vurdering av muntlige eksamensprestasjoner i høyere utdanning: En studie av interbedømmer reliabilitet ved eksamen i etterforskning på Politihøgskolen
Nordsletten, Christine Sætre (MAYP;2020, Master thesis, 2020)I dette prosjektet undersøker jeg hvordan interne sensorer i emnet Etterforskning ved Politihøgskolen vurderer muntlige eksamensprestasjoner. Emnet utgjør 18 studiepoeng og består av fem fag. Kunnskap om hvordan vi vurderer ...