Blar i LUI - Master i International education and development på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260::Utviklingspsykologi: 265"
Viser treff 1-4 av 4
-
Fjernundervisningens stemmer: Et sosialiseringsperspektiv på en nettskoles bidrag for elevers oppfattelse av egen kulturell identitet
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven har stilt spørsmål knyttet til rollen den norske fjernundervisningsinstitusjonen, Globalskolen, spiller for utenlandsboende elevers kulturelle identitet. Globalskolen gir kompletterende undervisning til ... -
The Lost Boys of Sudan : the reintegration process of school children associated with armed forces and groups
(Master thesis, 2009)The signing of the Comprehensive Peace Agreement (CPA) in 2005 marked the end of Africa’s longest civil war between the government of Sudan and Sudan People’s Liberation Army/Movement. A few years prior to the signing ... -
Minoritetsspråklige elever i spesialundervisning : elevperspektiver
(Master thesis, 2012)Minoritetsspråklige elever er overrepresentert i spesialundervisning. Spesialundervisning er ment å være en spesielt tilpasset opplæring gitt til elever som vurderes å ikke ville ha tilstrekkelig utbytte av ordinær ... -
Multicultural competence and identity in young immigrants and refugees in Oslo and New York City : challenges and assets
(Master thesis, 2011)This research project is aimed at providing insight into the life worlds of 16 young immigrants and refugees currently residing in Oslo and New York City, specifically into how they see themselves in terms of multicultural ...