Blar i LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7 på emneord "Motivasjon"
Viser treff 1-5 av 5
-
«Da følte jeg sånn, oi, kommer jeg til å greie det?» En kvalitativ studie om self efficacy i matematikkundervisning på femte trinn
(Master thesis, 2022)The belief in having what it takes to master the discipline demanded by a challenge is called self-efficacy. The level and strength of self-efficacy seems to vary greatly in the population. Many people seem to have an idea ... -
Hvordan fremstår metoden lærer-i-rolle som et motiverende bidrag til undervisningen?
(Master thesis, 2022)Denne studien har ved hjelp av kvalitativ forskning tatt for seg problemstillingen: «Hvordan fremstår metoden lærer-i-rolle som et motiverende bidrag til undervisningen?». Formålet med studien er tosidig. For det første ... -
«Ikke start lesingen, vent på meg!» - Førsteklassingers lesemotivasjon i møte med høytlesing av utfordrende bildebøker
(Master thesis, 2022)Masteroppgavens hovedformål er å undersøke om og på hvilken måte høytlesning av utfordrende bildebøker styrker lesemotivasjon til elever på førstetrinn. Bildebokprosjektet tar utgangspunkt i tre utfordrende bildebøker: ... -
Konkurranse i kroppsøving - En kvalitativ studie av konkurranse i kroppsøving på barneskolen
(Master thesis, 2022)Denne studien tar for seg konkurranse i kroppsøving som tema, med retning mot barneskoler. Jeg har formulert en problemstilling som lyder slik: «Hvordan konkurranse fungerer i kroppsøving på barneskolen og om lærere merker ... -
Konkurranse i kroppsøving: En kvalitativ studie av konkurranse i kroppsøving på barneskolen
(Master thesis, 2022)Denne studien tar for seg konkurranse i kroppsøving som tema, med retning mot barneskoler. Jeg har formulert en problemstilling som lyder slik: «Hvordan konkurranse fungerer i kroppsøving på barneskolen og om lærere merker ...