Browsing LUI - Master i Grunnskolelærer for trinn 1-7 by Author "Karlsen, Kristine Høeg"
Now showing items 1-3 of 3
-
Helhetslesing som metodikk i skolen
Malerbakken, Vilde (Master thesis, 2022)Bakgrunn: Gode lese- og skriveferdigheter er essensielt for å kunne opptre i dagens samfunn. Elevenes leseferdigheter er av betydning i alle fag i skolen. Svake leseferdigheter i form av lesevansker kan påvirke læringsutbyttet ... -
Lekende tilnærming i matematikkundervisningen på førstetrinn
Nevelius, Camilla; Olsen, Torhild Simonsen (Master thesis, 2023)Lekens plass i skolen, særlig i førsteklasse, har lenge vært diskutert, sammen med utfordringene med å få til å inkludere lek i alle de faglige målene som må på plass. Erfaringene og kunnskapen skolestarterne tar med seg ... -
«Man lærer jo ikke bedre enn når man syns noe er gøy!» En kvalitativ studie om læreres erfaringer med bruk av lek i undervisning og deres tanker om lekens betydning for barns grunnleggende lese- og skriveutvikling i norskfaget
Ertzgaard, Line; Sandstrøm, Thea (Master thesis, 2023)Selv om leken i skolen har fått et økt fokus de siste årene, forsvinner den ofte til fordel for mer stillesittende, lærerstyrt undervisning. Vi har derfor stilt oss spørsmålet om det er rom for leken i skolen i dag, mer ...