Blar i LUI - Master i Digital læringsdesign på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 1-4 av 4
-
Brukerveiledning til glede eller besvær: En kvalitativ studie i hvilken støtte en brukerveiledning må gi slik at lærere tar i bruk ny teknologi
(Master thesis, 2018)Formålet med dette studiet har vært å øke kunnskapen om hvilke støtte lærere har behov for når de skal ta i bruk ny teknologi. I dette studiet ses det på i hvilken grad lærere ved hjelp av en nettbasert brukerveiledning ... -
Er det sammenheng mellom spilladferd og skolemotivasjon?
(Master thesis, 2018)Fra undersøkelser som Barn og medier (Medietilsynet, 2016a, 2018) dokumenteres barn og unges medieforbruk og vaner. Dataspill er blitt en naturlig del av mange barn og unges liv og er for mange er en viktig fritidsaktivitet ... -
Førskolebarn i samhandling med digitale verktøy : en kvalitativ studie om kommunikasjon og deling av erfaringer mellom førskolebarn i pedagogisk aktivitet med bruk av digitale verktøy
(Master thesis, 2012)Bakgrunnen for forskningen stammer fra eget feltarbeid. I samarbeid med Senter for IKT i utdanningen fikk jeg mulighet til å utvikle ti pedagogiske opplegg med bruk av digitale verktøy. I løpet av gjennomføringen av ... -
Lesson Study som metode for å videreutvikle profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK) i skolen
(Master thesis, 2019)Formålet med studien er å drøfte hvordan man kan legge til rette for utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanse i skolen. Helt konkret er problemstillingen for denne undersøkelsen: Hvordan fungerer Lesson Study som ...