Browsing LUI - Master i Digital læringsdesign by Author "Andreasen, Kristina Johnsdatter"
Now showing items 1-6 of 6
-
Algoritmisk Tenkning i matematikk: En undersøkelse av samarbeid i en ungdomsskoleklasse
Bjørk, Stein Åke (Master thesis, 2023)Masteroppgaven min fokuserer på algoritmisk tenkning (AT) i matematikkundervisningen i en ungdomsskoleklasse, med særlig vekt på bruken av Excel og Scratch i gruppearbeid. Studien baserer seg på videoobservasjoner fra to ... -
Bruk av ressursgrupper i 1:1 implementering av iPad i barneskolen
Simensen, Kristina Snerling (Master thesis, 2023)Denne studien ser på hvordan ressursgrupper kan benyttes i det første året av en 1:1 implementering av iPad i barneskolen. Bakgrunnen for studien er den stadig økende digitaliseringen i norsk skole. Store handlingsrom for ... -
Den digitale generasjonen og fremtidens kompetansebehov - Elevstemmer om ungdomsskolens digitale opplæring og hvordan den ruster dem for fremtiden
Eriksdatter, Nina; Haldorsen, Martin (Master thesis, 2022)Innledning: I Kunnskapsløftet 2020 presiseres det at digitale ferdigheter er en forutsetning for aktiv deltakelse i fremtidens samfunn. Likevel eksisterer det lite forskning på hvordan elever opplever den digitale opplæringen ... -
Digital vurdering og tilbakemelding i fremmedspråk
Skuterud, Amund; Johansson, Viktor (Master thesis, 2023)Bakgrunn: I april 2023 lanserte Kunnskapsdepartementet ny strategi for digital kompetanse og infrastruktur i barnehage og skole. En av ambisjonene for digital praksis i grunnskole og videregående skole, er at avgjørelser ... -
Læreres kjennskap til personvernforordningen og bruk av gratis, digitale verktøy - En kvantitativ undersøkelse blant lærere i videregående skole
Hynne, Marie (Master thesis, 2022)Personvernforordningen trådte i kraft i 2018, og har som mål å sikre fysiske personer rett til vern av personopplysninger. I denne oppgaven, elevenes rett til vern av personopplysninger. Under og etter Corona-nedstengningen ... -
Perspectives on digital technology in education from the pupils’ point of view. Pupils’ perception of their teachers’ digital competence, and the possibilities and challenges they perceive using digital technology while learning
Oldeide, Eirin Tollaksen; Støfring, Hege Mari Lassemo (Master thesis, 2022)Introduction: The use of digital tools and software in schools has increased dramatically since the turn of the century. Norway has one of the world’s highest numbers of digital devices per pupil in schools, and Norwegian ...