Blar i LUI - Master i Digital læringsdesign på tittel
Viser treff 67-76 av 76
-
Skaparverkstad som tilpassa opplæring for elevar med stort læringspotensiale: Djupnelæring gjennom programmering
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgåva har eg sett på korleis programmering kan støtte djupnelæring gjennom å vere ein del av ein skaparverkstad. Eg har òg sett på korleis dette kan vere eit tiltak for tilpassa opplæring for elevar med ... -
Skjerm i skolen
(Master thesis, 2023)Bakgrunn: Den økende implementeringen av skjermer i skolen er drevet frem av både teknologisk utvikling og endrede pedagogiske behov. Dette har bidratt til å skape nye dynamikker i klasserommet, og utfordret tradisjonelle ... -
Skoleledelse i fremtidens skole
(Master thesis, 2019)Den nye læreplanen skal tas i bruk skoleåret 2020-2021 og før det kan skolene forberede seg på fagfornyelsen skoleåret 2019-2020. Denne oppgaven undersøker hvordan skoleledere forbereder sin skole for fagfornyelsen og om ... -
Studenters teknologiaksept - et prosjekt med AR i anatomiundervisning
(Master thesis, 2022)Problem statement: «How does the implementation of flipped classroom and augmented reality affect students’ perceived learning outcomes in anatomy». Background: The subject of anatomy is being allocated less teaching ... -
Technology in physics class: What is the impact of technology and the implementation of programming to a physics class in secondary school?
(MAIKT-MASTER;2019, Master thesis, 2019)Technology has entered the Physics class and it is being used to support gaining conceptual knowledge and skills necessary in today’s highly digital world. In this action research study, I investigate the effects Programming ... -
Tilrettelegging for egenvurdering av digital kompetanse
(Master thesis, 2015)Digital kompetanse har fått oppmerksomhet både nasjonalt og internasjonalt, og er utpekt som en av nøkkelkompetansene for livslang læring. Digital kompetanse er essensiell for deltakelse i det stadig voksende digitale ... -
Underveis i Google Drive: Læreres opplevelse av en LMS som vurderingsverktøy
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven har som mål å gi innsikt i læreres opplevelse av bruken av et digitalt vurderingsverktøy. Problemstillingen lyder: Hvordan opplever lærere å bruke Google Drive som vurderingsverktøy? Gjennom belysning ... -
Utvikling av læringsspill for matematikk - Med lærere og elever som deltagende designere
(Master thesis, 2017)Formål med denne undersøkelsen har vært å finne kunnskap om hvordan man kan utvikle pedagogiske dataspill for et fag der elever og lærere er deltagende designere. Studien har tatt utgangspunkt i matematikk som fag for ... -
Vi spiller blues: Et designbasert studie om utvikling og testing av en digital læringsressurs
(MAIKT-MASTER;2019, Master thesis, 2019)Samspill i musikkundervisning og bruk av IKT i undervisningen er to områder som prioriteres vekk av musikklærere i norsk grunnskole (Sætre, Neby, & Ophus, 2016). Samtidig er begge disse målområdene forankret i K-06 og i ... -
Virtuell utveksling: Utvikling av interkulturell kompetanse i klasserommet ved bruk av IKT
(Master thesis, 2020)Tema for denne oppgaven er virtuelle utvekslinger i regi av lærer eller utdanningsinstitusjon, hvor fokuset er på utvikling av interkulturell kompetanse. Denne oppgaven er en forstudie som vil danne grunnlaget for et større ...