Blar i LUI - Master i Barnehagekunnskap på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240"
Viser treff 1-5 av 5
-
Att möta barn i ögonblicket - En kvalitativ studie med blick på hur strukturen i det stora, kan påverka pedagogens möjlighet att möta barn i det lilla
(Master thesis, 2022)Det här är en masteroppgave inom mastern barnehagekunnskap vid OsloMet. Oppgaven är en kvalitativ undersökning, relaterat till hur barnehagens hierarkiska struktur kan påverka pedagogens möjlighet att möta barn i ögonblicket. ... -
Betydningen av utvidet oppmerksomhet på samarbeid i plantiden for å muliggjøre utvikling av profesjonelt skjønn hos barnehagelærere - En kvantitativ studie av samarbeid i plantiden
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven har jeg sett på hvordan barnehagelærere benytter den tariffestede plantiden til samarbeid for å utvikle sitt profesjonelle skjønn. I forbindelse med innføring av styrket pedagognorm i 2018, økte ... -
«Kan jeg få være med på å bestemme?» «Darf ich mitbestimmen?» En komparativ studie av hvordan demokratiforståelsen og retten til medvirkning kommer til uttrykk i barnehagens styringsdokumenter i Norge og Tyskland
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har hatt som mål å undersøke komparativt hvordan demokratiforståelse og barns rett til medvirkning kommer til uttrykk i styringsdokumentene i Norge og Tyskland / delstaten Sachsen. I tillegg ble noen ... -
Ledelse av endringsprosesser i barnehager under koronapandemien - En kvalitativ undersøkelse av barnehagestyreres perspektiv på håndteringen av koronapandemien
(Master thesis, 2022)Tema for masteroppgaven er ledelse av endringsprosesser under koronapandemien. En kvalitativ undersøkelse av styreres perspektiv på håndteringen av koronapandemien. Undersøkelsen er basert på samtaler med fire styrere. Den ... -
Rekruttering av pedagogiske ledere i FUS-barnehager - En kvalitativ undersøkelse av hva daglige ledere vektlegger i en rekrutteringsprosess og hvilke tiltak som kan videreutvikle denne prosessen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er skrevet som et avsluttende prosjekt i utdanningen Masterstudium i barnehagekunnskap, studieretning barnehageledelse, ved OsloMet. Jeg har tatt for meg hva et utvalg daglige ledere i barnehagekjeden ...