Browsing LUI - Masteroppgaver by Author "Aas, Per Anders"
Now showing items 1-4 of 4
-
Hva en aktørorientert stedstilnærming kan tilføre samfunnsfaget i grunnskolen - En drøfting med utgangspunkt i en gruppe ungdomsskoleelevers stedsbilder av Tøyen.
Sandnes, Espen (Master thesis, 2018)Læreplanverket for den norske skolen er under store endringer gjennom fagfornyelsen. Fagplanene for samfunnsfag skal omstruktureres og fokuseres. Det er i lys av disse endringene jeg i denne masteroppgaven tar til orde ... -
Hvordan kan dannelsesperspektivet i KRLE forstås?
Faba-Sack, Leonardo Gari (Master thesis, 2018)Denne oppgaven forsøker å svare på spørsmålsstillingen Hvordan kan dannelsesperspektiv i kristendom, religion, livssyn og etikk (heretter KRLE ) forstås? For å gjøre dette har jeg hentet kunnskap fra politiske styrings ... -
Lærerne og demokratimandatet Et lærerperspektiv på demokratiopplæringen og opplæring til demokratisk medborgerskap Masteroppgave
Sundeng, Alexander Skinnes (Master thesis, 2017)Demokratimandatet og opplæring til demokratisk medborgerskap er en essensiell del av skolens samfunnsoppdrag. Denne samfunnsfagdidaktiske oppgaven tematiserer hvordan demokratimandatet kan fortolkes og realiseres på ... -
Å møte det ukjente – et redskap for danning Hvordan kan uforutsette hendelser skape produktive læringsøyeblikk i samfunnsfagundervisningen?
Hallmo, Benedikte (Master thesis, 2018-05-15)Skolens oppgave er å utdanne mennesker til å møte samfunnet, og danne for livslang læring. Samtidig kan samfunnet ses på som usikkert og risikofylt. Hvordan skal skolen gjøre dette på best mulig måte? Dette forskningsprosjektet ...